in

ЕхаЕха ЛюбовЛюбов СмяхСмях СладкоСладко ПлачиПлачи ЯдосанЯдосан ОМГОМГ

10-те най-калорични храни

Повечето хора се чудят как да се отърват от излишните килограми. Диетите и нискокалоричните храни са често обсъждани теми и повечето хора знаят, че трябва да консумират предимно плодове и зеленчуци, но кои са най-високо калоричните храни? Независимо дали сте част от малката група хора, които се опитват да качат килограми, или просто искате да разберете кои храни да избягвате, вижте кои са 10-те най-калорични храни и напитки:

 

1. Газирани напитки

Газираните напитки са един от главните виновници за качването на килограми. Те не осигуряват абсолютно никакви хранителни вещества на организма ни, но за сметка на това съдържат голям брой калории. Това са така наречените “празни калории”- трупате калории към дневното си меню, но не получавате никакви хранителни вещества, витамини или минерали. Газираните напитки също увеличават риска от затлъстяване, диабет и сърдечни проблеми.

 

2. Подсладено кафе

Пиенето на едно кафе на ден е полезно за организма, но това се отнася само за чистото, черно кафе. Всички добавки, като захар, сметана, мляко и т.н. правят кафето калорийна бомба. Подобно на газираните напитки, с подсладеното кафе приемаме много излишни калории, които не носят никакви ползи за организма.

 

3. Пица

Пицата е любимо ястие на мнозина и често когато сме изморени след дълъг работен ден поръчваме пица за вечеря, но истината е, че тя съдържа много калории. Домашно приготвената пица също не е сред най-диетичните ястия, но е по-добър вариант от купената. Тези пици съдържат много мазнини и рафинирани въглехидрати, докато ако си направите пица вкъщи можете да използвате пълнозърнесто тесто и да сложите повече зеленчуци. Така ще получите по-здравословен и по-нискокалоричен вариант на любимата пица.

 

4. Бисквити, понички и всякакви сладкиши

Сладкишите съдържат големи количества захар, рафинирано брашно и добавени мазнини. Те могат да бъдат изключително калорични. Сладкото е нещо, без което много хора не могат, така че ако не можете да изключите сладките храни от менюто си изцяло, поне избирайте други опции – черен шоколад, например. По-добре е да изядете блокче черен шоколад, отколкото една бисквитка.

 

5. Пържени картофи и чипс

Пържените картофи са поредната много вкусна, но и много калорична храна – 140 грама пържени картофи съдържат около 430 калории. Освен това те са с високо съдържание на мазнини и сол. Често пържените картофи се консумират с различни сосове, които също са висококалорични и съдържат големи количества захар.

Чипсът, подобно на пържените картофи, съдържа големи количества мазнини и сол, което води и до голям брой калории. Ако трябва да обобщим, пържените храни не са добра опция, ако искате да намалите калорийния прием.

 

6. Фъстъчено масло

Фъстъченото масло е популярна добавка към закуската и основна съставка в някои много вкусни десерти, но е сред най-висококалоричните храни. Важно е да уточним, че ако фъстъченото масло е приготвено само с печени фъстъци и малко сол може да бъде полезно, но фъстъченото масло от магазина е пълно със захар, хидрогенирани растителни мазнини и много сол.

 

7. Млечен шоколад

Ако трябва да бъдем честни, млечният шоколад е много по-вкусен от черния, но е пълен със захар и мазнини. Черният шоколад обаче е свързан с множество ползи за здравето и е по-ниско калоричен, така че е по-добрият избор.

 

8. Сладолед

Сладоледът е нещо, без което не можем през лятото. Този вкусен и разхлаждащ десерт обаче е с високо съдържание на калории. Тъй като хапваме сладолед за десерт или между храненията, добавяме много калории към менюто си, без дори да го осъзнаваме. Ако искате да приемате по-малко калории, но не искате да се отказвате от сладоледа, можете да хапвате сорбе – в него няма добавена захар, сладостта идва от плодовете.

 

9. Ядки

Ядките са полезни и вкусни. Те са чудесен вариант за снакс между основните хранения, но са много висококалорични, така че трябва да внимавате с количествата. Суровите ядки са по-здравословният вариант, избягвайте печените, тъй като съдържат много сол.

 

10. Авокадо

Авокадото е често срещана съставка в салати, смутита и различни ястия. То е вкусно, полезно е, тъй като съдържа здравословни мазнини, но съдържа и много калории. Тук отново количеството, което консумирате е от решаващо значение, така че просто не прекалявайте.

Висококалорична храна не означава непременно вредна храна. Ядките, авокадото, някои видове риба, сирената и други храни също са богати на калории, но имат ползи за здравето. Всичко зависи от количествата – ако хапвате малки порции, понякога може да си позволявате и пица или пържени картофи.

  • Коя е любимата ви вредна храна?

    • Пица
    • Бургер
    • Пържени картофи
    • Сладкиши

КАКВО МИСЛИШ?

9 Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

“Най-хубавите години” – когато животът минава на лента

„Зад нейните очи“ – краят, който просто няма как да отгатнете