in

Какви са ползите от медитацията?

Медитация

Искате ли да направите значителна физическа, умствена и емоционална трансформация в тялото си? Духовната медитация е най-подходящият метод, който ще ви помогне да се успокоите, да се концентрирате и да осъзнаете себе си. Да слушате тялото си и от време на време да се изключвате от забързаната енергия на света, е много приятно и полезно за вас самите.

Какво е духовна медитация?

Духовната медитация е преживяване, което ви отвежда до дълбините на Вашето истинско аз. Докато медитирате, изпитвате радост и мир, усещане за любов и светлина, които изпълват тялото и ума ви.

Духовната медитация ви кара да се откажете от всичко, което се е случило и ще се случи. Мястото, където искате да бъдете и да намерите утеха, е настоящето. Медитацията помага да виждате и мислите отвъд хаотичния свят около вас.

Какви са ползите от нея?

Духовната медитация освобождава ума ни от нашите мисли и емоции, помагайки на нервната система да се отпусне и тялото да освободи стреса. Духовната медитация помага да осъзнаете кой сте всъщност, дава сила и ви позволява да достигнете до дълбините на съзнанието ви.

Докато йогата е физическият аспект на практикуването на асани, които подготвят тялото за медитация, духовната медитация ви издига духовно и ви помага да се свържете с висшето съзнание.

Техниката за духовна медитация:

Ако не сте медитирали до момента, започнете с 5-минутна медитация, с след това постепенно увеличавайте продължителността ѝ.

1. Изберете удобна позиция

Преди да започнете практиката, най-важно е да намерите най-удобната за вас позиция, в която се чувствате комфортно. Намерете място, което е далеч от шумовете на града. Най-доброят вариант е да бъдете сред природата. Но и у дома също е вариант.

Духовната медитация може бързо да ви приспи. За да избегнете това, трябва да бъдете внимателни с избора на позицията, в която ще медитирате. Може да седете с изправен гръб, кърстосани крака и да поставите ръцете върху колената си, с длани, насочени към  небето/тавана. Друг вариант е да легнете по гръб с ръце до тялото и отворени към небето.

2. Отпуснете се

След като сте намерили най-удобната за вас позиция, затворете нежно очи и се отпуснете. Опитайте се да чуете всички заобикалящи шумове, без да ги анализирате. След това ги изолирайте и започнете да слушате дишането си.

3. Дишайте дълбоко

Направете няколко дълбоки дъха и проследете как въздухът, който минава през ноздрите ви е по-хладен, а този, който издишвате е по-топъл. Прави ли ви впечатление как с всяко поемане на въздух тялото ви „се издължава леко нагоре“ и как с всяко издишване, то отива надолу и вие заемате все повече място.

Ако по време на медитацията не можете да изчистите напълно съзнанието си и постоянно някакви мисли ви „бомбандират“, оставете ги да проникнат, но контролирайте желанието да реагирате на тях. Оставете ги да се отдалечат, за да можете да продължите с вашата медитация.

4. Благодарете за всичко, което имате

По време на медитацията може да изричате някаква молитва, която изобщо не е необходимо да бъде свързана с религия. Представете си хората, които обичате и които ви правят щастливи. Благодарете за това, че ги имате в живота си и че всички сте здрави. Може да си представяте всичко, което харесвате и събужда щастие във вас. Може това нещо да е дума, фраза, нещо, свързано с дивата природа, може да бъде и някаква мантра.

По време на медтиация е важно тялото ви да бъде свободно, спокойно и неподвижно. Наблюдавайте отново дъха си, който влиза и излиза. Ако отново идват мисли, които прекъсват процеса, вече знаете какво да правите с тях.

5. Помислете за себе си

Сега насочете отново вниманието към тялото си и осъзнайте вашето присъствие в пространството. Помислете за заобикалящата ви среда. Наблюдавайте как се чувства тялото ви. Ако някъде има останало напрежение или болка в мускул или става, издишайте го. Отпуснете се напълно и останете спокойни.

Когато се почувствате готови може бавно да отворите очи и да останете в същата позиция, в която медитирахте. Усетете промяната и почувствайте лекотата на тялото ви след медитацията. След това започнете да се раздвижвате бавно и отново благодарете на себе си за отделеното време.

Намасте!

 

Прочетете още:

Сутрешна йога у дома за стегнат корем

КАКВО МИСЛИШ?

0 Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

лев

„Лев“ – гореща експлозия от чувства

Защо мъжете остават по-дълго от жените в Космоса?