in

12 любопитни факта за Gucci

Gucci
Снимки: Gucci/instagram

Когато говорим за луксозни модни брандове, Gucci е един от първите, които ни идват на ум. Не всеки може да си позволи дрехите и аксесоарите на Gucci, но има някои интересни неща за марката, които вероятно не знаете и ще ви бъде любопитно да научите:

1. Брандът Gucci е създаден през 1921 г. във Флоренция, Италия от Гучио Гучи. Тогава той е на 40 години.

2. Компанията стартира с производство на качествени чанти и кожени куфари, които до днес са един от най-популярните артикули на Gucci. Сред първите продукти на марката са и кожени седла, които Гучио Гучи продава на състезатели в конни надбягвания.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Gucci Official (@gucci)

3. Въпреки, че Гучи стартира в Италия, стилът на дрехите му е вдъхновен от хората, живеещи в Лондон и около Англия. Преди да създаде своя бранд, той работи като асонсьорен оператор в известния лондонски хотел Savoy. Там той среща известни личности като Уинстън Чърчил и Мерилин Монро и техните аксесоари го вдъхновяват да създаде своя собствена марка.

4. Разпознаваемото лого на Gucci с двете стремена е видяно за първи път през 50-те години на миналия век и оттогава остава ключова част за бранда. То се появява първо на кожено седло, а след това Гучи започва да го използва за много други неща, включително куфари и бижута.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Gucci Official (@gucci)

5. Гуччио Гучи управлява компанията до смъртта си през 1953 г. След това неговите синове поемат бизнеса в свои ръце и започват да популяризират продуктите сред холивудските знаменитости. Популярната чанта Gucci Hobo Bag е носена от звезди като Елизабет Тейлър, а щампата Флора, която е видяна за първи път върху шалове, е поискана специално от принцесата на Монако Грейс Кели. Шалът е проектиран от Родолфо Гучи, един от синовете на Гучио.

6. Известното лого с двойно GG е създадено след смъртта на Гучио Гучи в негова чест през 1960 г.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Gucci Official (@gucci)

7. През 80-те години на миналия век Gucci почти фалира след като скандални разкрития за семейството излизат в пресата. През 1994 г. Том Форд става креативен директор на компанията с надеждата да доведе някаква положителна промяна. За 5 години брандът отчита увеличение на продажбите с 90% и стойността на модната къща е около 4 млрд. долара.

8. Gucci „Genius Jeans” влизат в рекордите на Гинес като най-скъпият чифт дънки в целия свят. През 1998 г. те са оценени на $3,134.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Labelholics (@labelholicsofficial)

9. Един от най-известните артикули на Gucci е „Bamboo Shopper“. През 40-те години на миналия век Италия е под управлението на диктатора Бенито Мусолини, кожата често е трудна за намиране и Gucci започва да използва други материали за много от продуктите си, сред които коприна и бамбук.

10. Шестнадесет години след създаването на компанията, Gucci прави първото си модно ревю във Флоренция – градът, в който е основана компанията.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Gucci Official (@gucci)

11. През 2015 г. Том Форд напуска компанията, за да създаде свой собствен бранд, а неговото място заема Фрида Джанини. През 2015 г. ролята на креативен директор се поема от Алесандро Микеле. Оттогава продажбите на компанията са нараснали с 12%.

12. Gucci е първият моден бранд, който става домакин на модно ревю в Уестминстърското абатство, Лондон през 2017 г.

Прочетете още:

Том Форд – пътят от ранчо в Тексас до върхове в света на модата

Loading

КАКВО МИСЛИШ?

0 Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

бамбук на щастието

Бамбук на щастието – растението, което привлича здраве, пари и успех

доброто

Съпричастност – другото име на Доброто