in

5 причини да ядете по-често пащърнак

Пащърнакът е кореноплоден зеленчук с богат хранителен профил. Той има поразителна прилика с моркова и единственият начин да ги различите, е цветът. Вкусът на суровия пащърнак е нещо между морков и картоф с мирис на пресен магданоз.

Честата консумация на този интересен зеленчук помага за укрепване здравето на сърцето, предотвратяване на вродени дефекти, подобряване на храносмилането и функцията на имунната система. Вижте повече за ползите на този богат на фибри, калий и фолиева киселина зеленчук.

Ползи:

1. Подобрява здравето на сърцето

Пащърнакът е чудесен източник на калий и има много благоприятно влияние върху сърцето. Редовният прием на пащърнак може да противодейства на инфаркт и коронарна болест на сърцето.

Редица проучвания показват, че редовният прием на калий намалява със 17% риска от сърдечни заболявания и увеличава продължителността на живота с над 5 години. А пащърнакът съдържа този минерал в изобилие.

Консумацията му помага и за регулиране на нивата на кръвното налягане и предотвратяване на сърдечни заболявания, а фибрите могат да понижат нивата на лошия холестерол.

2. Предотвратява вродени дефекти

Пащърнакът е добър източник на фолиева киселина – хранително вещество, което може да намали риска от вродени дефекти на гръбначния мозък и мозъка с до 70%. Най-опасният от тях е спина бифида, при който бебето се ражда с част от гръбначния мозък извън тялото.

3. Подобрява храносмилането

Наличието на фибри прави пащърнака идеална храна за хора със храносмилателни проблеми. Фибрите, които съдържа, са разтворими и улесняват здравословното преминаване на храната през храносмилателния тракт. Те също така предпазват от запек и други стомашно-чревни заболявания.

4. Подсилва имунитета

Пащърнакът е богат също така на Витамин С, което подсилва имунната система и е важно за синтеза на колаген, който е важен за косата, кожата и ноктите. Утановено е, че витамин С действа благоприятно върху системни и респираторни инфекции. Дефицитът на витамин С се свързва с нарушен имунитет.

5. Помага в борбата с килограмите

Пащърнакът съдържа малко калории и намалява чувството за глад, тъй като спира освобождаването на герлин (един от хормоните на глада). Зеленчукът действа благоприятно върху метаболизма и помага за извличането на най-полезните вещества от храната.

Странични ефекти

Пащърнакът може да причини алергии при някои хора. Ако почувствате обрив, усещане за парене по устните, устата или гърлото, трябва да се консултирате с вашия лекар. Консумирайте само корена на зеленчука и избягвайте листата, тъй като могат да причинят образуване на мехури по кожата. Избягвайте също дивия пащърнак, тъй като листата му са токсични.

  • Обичате ли пащърнак?

    Fresh root parsley
    • Да
    • Не

КАКВО МИСЛИШ?

0 Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Ловецът на пеперуди

„Ловецът на пеперуди“ – на границата между живота и смъртта

Велика събота е, последният ден от Страстната седмица