in

ЛюбовЛюбов

5 билки за спокоен сън

Сънят е изключително важен за правилното функциониране на човешкия организъм. Има някои фактори, които оказват негативно влияние на качеството на съня, като например стресът. Случвало ли ви се е да бъдете в полу-заспало състояние, в което мозъкът ви все още приема информация и сте постоянно на ръба да се събудите. Това не позволява на нервната система да се отпусне и температурата на тялото да падне достатъчно ниско, за да се отпуснат мускулите. Има лесен начин да подобрите съня си с билки, които почти всички ние имаме в дома си. Една чаша чай преди лягане с подходящо растение ще накара тялото ви да се отпусне и релаксира.

 

Лайка

Чаят от лайка има изключителни ползи за здравето ни не само заради успокояващите си свойства. Билката е богата на антиоксиданти, витамини и минерали и успокоява нервната система, правейки съня по-дълбок. Успокояващият ефект на лайката идва от активното в нея вещество апинегин, което допринася за намаляване на безпокойството и нивата на стрес в организма. Ако искате да подобрите съня си, препоръчително е да пиете чай от лайка един час преди лягане всяка вечер.

 

Мента

Ментата е считана за едно от най-полезните растения. Тя притежава толкова полезни свойства, които допринасят за успокояване на спазми в стомаха, повишаване на апетита, потискане на гаденето, а също така има противовъзпалително и болкоуспокояващо действие. Чаят от мента също така е много полезен за хора, които изпитват хронична преумора и са стресирани.

 

Лавандула

Лавандулата е една от най-често използваните билки в масажните масла, които имат успокояващ ефект. Миризмата на лавандула преди лягане допринася за спокоен и дълбок сън и ви кара да се чувствате отпочинали и релаксирани.

 

Маточина

Чаят от маточина намалява чувството за безпокойство и успокоява. Билката се използва широко в ароматерапията и е известна още като лимонче, тъй като мирише по същия начин. Една чаша чай от маточина вечер помага не само за заспиване, но прави съня дълбок и релаксиращ.

 

Пасифлора

Пасифлората има положителен ефект при безсъние, поддържайки спокойствието и пълноценния сън. Успокояващият ефект „изключва“ мозъка през нощта при състояния на стрес и безпокойство и успокоява мозъчната активност. Пасифлората е ефективна и за понижаване на кръвното налягане.

  • Въпрос от

    Обичате ли да пиете чай преди лягане?

    Споделете вашето мнение с нас

    • Yes
    • No

КАКВО МИСЛИШ?

5 Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Приказната гора с Вековните секвои

Топ 5 рецепти за коктейли с водка