in

ЛюбовЛюбов

5 билки за спокоен сън

Сънят е изключително важен за правилното функциониране на човешкия организъм. Има някои фактори, които оказват негативно влияние на качеството на съня, като например стресът. Случвало ли ви се е да бъдете в полу-заспало състояние, в което мозъкът ви все още приема информация и сте постоянно на ръба да се събудите. Това не позволява на нервната система да се отпусне и температурата на тялото да падне достатъчно ниско, за да се отпуснат мускулите. Има лесен начин да подобрите съня си с билки, които почти всички ние имаме в дома си. Една чаша чай преди лягане с подходящо растение ще накара тялото ви да се отпусне и релаксира.

 

Лайка

Чаят от лайка има изключителни ползи за здравето ни не само заради успокояващите си свойства. Билката е богата на антиоксиданти, витамини и минерали и успокоява нервната система, правейки съня по-дълбок. Успокояващият ефект на лайката идва от активното в нея вещество апинегин, което допринася за намаляване на безпокойството и нивата на стрес в организма. Ако искате да подобрите съня си, препоръчително е да пиете чай от лайка един час преди лягане всяка вечер.

 

Мента

Ментата е считана за едно от най-полезните растения. Тя притежава толкова полезни свойства, които допринасят за успокояване на спазми в стомаха, повишаване на апетита, потискане на гаденето, а също така има противовъзпалително и болкоуспокояващо действие. Чаят от мента също така е много полезен за хора, които изпитват хронична преумора и са стресирани.

 

Лавандула

Лавандулата е една от най-често използваните билки в масажните масла, които имат успокояващ ефект. Миризмата на лавандула преди лягане допринася за спокоен и дълбок сън и ви кара да се чувствате отпочинали и релаксирани.

 

Маточина

Чаят от маточина намалява чувството за безпокойство и успокоява. Билката се използва широко в ароматерапията и е известна още като лимонче, тъй като мирише по същия начин. Една чаша чай от маточина вечер помага не само за заспиване, но прави съня дълбок и релаксиращ.

 

Пасифлора

Пасифлората има положителен ефект при безсъние, поддържайки спокойствието и пълноценния сън. Успокояващият ефект „изключва“ мозъка през нощта при състояния на стрес и безпокойство и успокоява мозъчната активност. Пасифлората е ефективна и за понижаване на кръвното налягане.

  • Въпрос от

    Обичате ли да пиете чай преди лягане?

    Споделете вашето мнение с нас

    • Yes
    • No

КАКВО МИСЛИШ?

5 Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Приказната гора с Вековните секвои

Топ 5 рецепти за коктейли с водка