in

Историята на емблематичната модна къща Версаче

Версаче
Снимки: Instagram

Версаче е един от водещите брандове в света на модата. Марката е известна със своите уникални елементи и открояващи се дизайни.

Версаче е синоним на лукс, смелост и елегантност. От първия ден, в който отвравя врати, преди 44 години, до ден днешен, модната къща предлага уникални облекла, които са изключително смели и не могат да се сравняват с предложенията на никой друг моден бранд.

Историята на този толкова успешен бранд е белязана от голяма трагедия. През 1997г. създателят на модната къща Джани Версаче е убит, но бизнесът остава в ръцете на сестра му Донатела, която продължава да го развива.

Ето как започнало всичко…

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Vintage & Style (@dukeofvintage)

Джани Версаче е роден на 2 декември 1946 г. в Реджо ди Калабрия, Италия. Той има допир с модата от малък, тъй като майка му има шивашки бизнес. Още на ранна възраст Версаче се влюбва в модата, а когато създава първата си рокля, е само на 9 години. Синята вечерна рокля с едно рамо, която Версаче създал в детството си, е актуализирана 40 години по-късно и принцеса Даяна я носи. След завършване на училище, Версаче започва работа при майка си, докато не се премества в Милано.

През 1972г. се мести в Милано, където започва работа като дизайнер на свободна практика. Той създава модели за италианските марки Genny, Callaghan и Complice. Шест години по-късно, Версаче стартира собствен бизнес в Милано, под името Gianni Versace Donna. Бутикът се намира на главната търговска улица- Via Della Spiga. Бизнесът винаги е бил семеен- брат му Санто и сестра му Донатела работят за него от първия ден.

През следващите 4 десетилетия, Версаче се превръща в една от най-емблематичните марки във висшата мода. Джани Версаче бил близък приятел със звезди в музикалната индустрия, включително Елтън Джон, Ерик Клептън, Наоми Кембъл, Шер, Мадона и много други. Когато знаменитостите започнали да се появяват на фотосесии и церемонии по награждаване, облечени с нещата на Версаче, хората бързо започнали да забелязват марката. Всеки искал да има рокля като на Шер или колан като на Елтън Джон, което донася много нови клиенти на Версаче.

Логото

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Versace (@versace)

Едно от най-отличителните и запомнящи се неща, свързани с марката, е логото. Логото, което представлява главата на Медуза, е вдъхновено от гръцкото изкуство, което е много популярно в Рим. Джани искал хората да се влюбят безнадеждно в логото.

Той искал дрехите му да са красиви и шокиращи, точно каквато е Медуза. Според гръцката митология, тя е най-малката от трите дъщери на морските чудовища Форкис и Кето.

Медуза била красива девойка, която съблазнила Посейдон и била наказана от Атина. Богинята превърнала Медуза в ужасяващо чудовище, което превръщало всичко, което погледне, в камък, и имала змии, вместо коса.

Версаче решава, че Медуза е идеалният символ за логото на бранда, тъй като външният ѝ вид, макар и плашещ, е много хипнотизиращ. Именно такива са и дизайните на марката- необичайни, но човек не може да откъсне поглед от тях.

Разширяване на бизнеса

Бързо нарастващата популярност на бранда позволява на Версаче да разшири бизнеса си с още продуктови линии, като аромати. Първите аромати на популярния бранд се появяват през 1981г.

Впоследствие модната къща започва да предлага най-различни продукти- слънчеви очила, продукти за дома, часовници, килими, порцеланови съдове и т.н.

Трагедията

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Jai Charl Matura (@charlster282)

Към 1997г. Джани Версаче има 130 бутика в целия свят и компанията му е оценена на стойност 807 милиона долара. През същата година дизайнерът е убит от неизвестен извършител пред имението си в Маями.

В една обикновена сутрин, на 15 юли 1997г., Версаче отива до близкия магазин, за да си купи списания и портокалов сок. Неговата половинка, Антонио Д’Амико, го чака в имението, но точно преди да отвори вратата на дома си, Версаче е застрелян от упор с два куршума. Дизайнерът е закаран в болница, но малко след това умира.

Новината за смъртта на Джани Версаче разтърсва света на модата. Впоследствие се разбира, че извършителят е сериен убиец- 27-годишният Андрю Кънънан, който малко след убийството на Версаче се самоубива.

Донатела Версаче

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Versace (@versace)

След смъртта на Джани, по-малката му сестра Донатела става креативен директор на марката. Дъщерята на Донатела получава 50% от компанията, самата Донатела- 20%, а по-големият брат Санто получава 30%.

Донатела прави всичко възможно да запази идентичността на марката и успява. Версаче продължава да бъде една от най-известните марки в света на модата, а уникалният и различен стил е непокътнат.

В началото на 2000-те години бъдещето на модната къща виси на косъм. Донатела е зависима към наркотици, Санто страда от тежка депресия, а Алегра, дъщерята на Донатела, се разболява от анорексия. Марката е продадена на Майкъл Корс, но Донатела продължава да я управлява и да следва концепцията и идеята на Джани Версаче.

Loading

  • Харесвате ли популярния бранд?

    Версаче
    • Да
    • Не

КАКВО МИСЛИШ?

0 Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

facebook

9 признака, че прекарвате твърде много време във Facebook

Кулинария

Тест: Проверете своите кулинарни познания