in

Бананите и техните ползи за здравето ни

банани

Бананите са вкусни, питателни и неслучайно са най-консумираният плод. Те са с по-малко калории и захар, отколкото повечето хора предполагат и съдържат важни хранителни вещества. В един банан средно има около 100 калории, но съдържанието им варира в зависимост от размера на плода. Днес ще ви запознаем с ползите, които този вкусен тропически плод има и защо е хубаво да присъства в седмичното ви меню:

Богати са на калий

Бананите имат високо съдържание на калий – вид електролит, който поддържа правилния сърдечен ритъм и позволява на нервите да функционират и мускулите да се свиват. Той също така помага за преместването на хранителни вещества в клетките и прехвърлянето на отпадъци извън клетките. Богатата на калий диета помага за регулиране на кръвното налягане, като компенсира някои от вредните ефекти на натрия.

Антиоксиданти

Бананите също са богати на полифенолни вещества, които съдържат антиоксидантни свойства. Те противодействат на възпалението и увреждането на клетките, което може да бъде причина за много заболявания, сред които артрит, диабет, втвърдяване на артериите, свързана с възрастта дегенерация на макулата, някои видове рак и болестта на Алцхаймер.

Уникален вид въглехидрати

Зелените или неузрели банани също осигуряват устойчиво нишесте, уникален вид въглехидрати. Подобно на фибрите, устойчивото нишесте не е смилаемо или усвоимо в кръвта. Когато достигне дебелото черво, то ферментира, което кара тялото да увеличи изгарянето на мазнини и може да играе роля в предотвратяването на колоректален рак. Друго естествено вещество, открито в бананите, наречено фруктоолигозахариди, служи като пребиотици.

Енергия

Бананите също са храна за добро настроение. Установено е, че плодът съдържа серотонин, който поддържа чувството за благополучие, както и допамин, според изследване, публикувано във Food Chemistry. Бананите са отлична закуска преди тренировка за стимулиране на производителността при упражнения. Може да ги добавяте в смутита, зърнени храни и овесени ядки, палачинки и други. Ако хапвате банан преди тренировка, направете го поне 30 минути преди началото ѝ.

Един банан със среден размер може да ви осигури следните хранителни вещества:

Калории: 105
Протеин: 1,29 грама
Мазнини: 0,389 грама
Въглехидрати: 26,9 грама
Фибри: 3,07 грама
Захар: 14,4 грама
Витамин B6: 0,43 mg (22% от дневната стойност)
Витамин C: 10,3 mg (17% от дневната стойност)
Калий: 422 mg (12% от дневната стойност)
Магнезий: 31,9 mg (8% от дневната стойност)
Манган: 0,319 mg (16% от дневната стойност)

Прочетете още:

Кората от нар и нейните невероятни ползи за здравето

  • Кога предпочитате да хапвате банани?

    банани
    • За закуска
    • Преди тренировка
    • Като следобедна закуска

КАКВО МИСЛИШ?

0 Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

изтощена коса

Как да се грижим за изтощената коса

трио

Киноиндустрията през ’68-а – смутно и безскрупулно време