in

Авокадото – суперхрана за здраво тяло

Авокадото е много ценен, засищащ и невероятно хранителен плод. Голямата му популярност се дължи на богатата му, кремообразна текстура, мекия вкус и най-вече безбройните ползи за здравето. Авокадото принадлежи към семейство Лаврови, където попада и канелата, както и някои декоративни растения. Има различни сортове авокадо, при които плодовете се различават по размер и цвят, но най-популярният сорт, който повечето от нас консумират, се нарича „Хас“. Този зелен плод има широко приложение в кулинарията, но не само. Авокадото се използва и при създаването на различни козметични продукти.

Какви ползи за здравето има този вкусен суперплод:

1. Авокадото е богато на хранителни вещества 

Авокадото е чудесен източник на витамин C, E, K и B6. То е богато и на рибофлавин или витамин B2, ниацин, фолиева киселина, пантотенова киселина или витамин B5, магнезий и калий. Авокадото предоставя на организма и лутеин, бета каротин и омега 3-мастни киселини. Малко са храните, които съдържат толкова много полезни вещества.

Авокадото помага да се чувстваме сити, тъй като е богато на мазнини. Това забавя разграждането на въглехидратите, което пък поддържа нивата на кръвната захар стабилни.

Трябва да имате предвид обаче, че авокадото съдържа доста калории и много мазнини. Голяма част от тях обаче са полезни мазнини, които подпомагат здравето на кожата, помагат за усвояването на мастноразтворими витамини и минерали и дори подсилват имунната система. Въпреки че съдържа полезни мазнини, не бива да прекалявате с количеството авокадо, което консумирате.

2. Полезно е за сърцето 

Във всеки 100 грама авокадо се съдържат 76 милиграма бета-ситостероли. Редовната консумация на бета-ситостероли е полезна за поддържане на здравословни нива на холестерол, което от своя страна е добре за здравето на сърцето.

3. Полезно е за зрението

Авокадото съдържа лутеин и зеаксантин – два фотохимикала, присъстващи в очната тъкан. Тези фотохимикали предпазват очите от вредата на ултравиолетовите лъчи.

4. Може да помогне за предотвратяване на остеопороза 

Мононенаситените мастни киселини в авокадото подпомагат усвояването на други полезни мастноразтворими антиоксиданти, като бета каротин. Добавянето на авокадо към менюто ви може да предотврати появата на остеопороза с напредването на възрастта.

5. Полезно е за плода по време на бременност 

Както вече споменахме, авокадото е богато на фолиева киселина. Фолиевата киселина е изключително важна за оформянето на здрав плод. Тя намалява риска от спонтанен аборт и намалява шанса за наличието на различни вродени заболявания. За една бременна жена са необходими около 600 мкг фолиева киселина на ден, а в едно авокадо има около 160, така че консумирането на авокадо не изключва приемането на таблетки с фолиева киселина по време на бременност. Като цяло авокадото е полезно за жените в детеродна възраст, тъй като се препоръчва приемането на фолиева киселина и няколко месеца преди зачеването.

6. Намалява риска от депресия 

Освен за правилното развитие на плода при бременност, фолиевата киселина е важна за цялостното здраве. Установени са връзки между ниските нива на фолиева киселина и депресията.

7. Консумацията на авокадо подобрява храносмилането 

Авокадото е богато на фибри, което е типично за плодовете и зеленчуците. Диетата, богата на фибри, е полезна за храносмилателната система.

8. Авокадото помага за естествена детоксикация на организма 

Авокадото подпомага редовното движение на червата, което помага на организма да се отърве от токсините и вредните вещества. Фибрите също подпомагат естествения баланс на бактерии в организма, което е изключително важно.

9. Облекчаване на симптомите на остеоартрит

Авокадото, соята и други растителни храни съдържат сапонини. Тези вещества имат положителен ефект върху симптомите на остеоартрит. Все още обаче не са потвърдени дългосрочните ползи при това състояние.

10. Защита от хронични заболявания 

Мононенаситените мастни киселини в авокадото предотвратяват развитието на хронични заболявания. Също така намаляват риска от диабет, хипертония, затлъстяване и някои стомашно-чревни заболявания.

Как да консумирате авокадо? 

Има хиляди начини, по които можете да консумирате този суперплод. Авокадото е чудесно допълнение към салати, можете да си направитe супа или авокадо тост. Зелените смутита, в които също можете да добавите авокадо, са чудесна идея за здравословна закуска. Авокадото може да се добави и към различни десерти, въпреки че няма сладък вкус. Възможностите за вкусотии с авокадо са безкрайни!

  • Колко често консумирате авокадо?

    • Рядко
    • Поне веднъж седмично
    • Не обичам авокадо

КАКВО МИСЛИШ?

0 Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

5 от най-креативните обяви за работа

„Игра с огъня” – история за пожарите в сърцето, които могат да унищожат всичко по пътя си