in

ЕхаЕха СладкоСладко

7 техники за бързо заспиване

Чували ли сте за военния метод за бързо заспиване. Той е описан в книгата на Лойд Бъд Уинтър „Релаксирай и победи“. Според Уинтър има 7 прости стъпки, за да заспиш за по-малко от 2 минути.

Първо – отпуснете лицето си, включително мускулите на устата. След това позволете на раменете си да се освободят от всяко напрежение и намерете най-удобната позиция на ръцете си, за да лежат спокойно спрямо тялото. Ако си представите една успокояваща сцена за поне 10 секунди, ще видите как всички напрегнати мисли, които са ви “кръжали” в главата и са ви пречили да заспите, ще останат на заден план. Ако въображението не е силната ви страна, можете да си повтаряте фразата „не мисли“ отново и отново.

Тази техника била създадена за първи път, за да помогне на военните да заспиват и при най-тежки условия. В някои случаи всичко, описано дотук, не е толкова лесно. Необходимо е да се упражнявате 6 седмици за да постигнете желания резултат. А и не живеем в казарма, нали?

За радост има и други техники, препоръчвани от Британската здравна служба, които могат да подпомогнат бързото заспиване. Целта е да се почувстваме освободени ментално и физически.

Един от най-лесните начини, е да се придържаме към навиците си за сън, изградени през годините. Ако се събуждате, разсънвате и лягате по едно и също време всеки ден, това наистина ще ви помогне.

Добър съвет, даван от експертите е, да си отделите 10 минути преди лягане, за да си направите списък със задачи за следващия ден. Така умът ви ще се освободи от непрекъснато пренареждане на приоритетите и страх да не забравите нещо важно. Най-общо казано – добре е да разрешите безпокойствата си, преди да сте се запътили към леглото, защото иначе те няма да ви дават покой.

Освен за ума си, е добре да се погрижете за това, с което храните тялото си. За да имате спокоен сън, е добре да избягвате никотина, алкохола, кофеина и големите тежки порции храна непосредствено преди лягане. Не си лягайте и гладни обаче, защото рано или късно гладът ще ви отведе при хладилника. Чаша топло мляко, чай от лайка или мента, също ще ви изпратят бързо в царството на Морфей.

Спокойният сън идва и със спокойната атмосфера. Къде спите е важно не само за това колко бързо заспивате, но и колко дълбок ще бъде сънят ви през цялата нощ. В помещението трябва да бъде приятно хладно – и студът, и жегата, са еднакво пагубни за заспиването. Добре е да се погрижите да е тъмно и тихо. Ако не сте у дома, където можете трайно да разрешите проблема с плътни завеси и добра дограма, на помощ могат да дойдат леките памучни маски за очи и меките силиконови тапи за уши от аптеката. Не мислете обаче, че можете да спрете шума с обикновени “самолетни” тапи от пяна.

Добре е да “изгоните” електрониката от спалнята. Тъкмо телевизорът може да е една от причините трудно да заспиваме в хотелска стая, а не новото място. На няколко квадратни метра там са събрани уреди, които излъчват електромагнитни вълни, а те затрудняват заспването. Вкъщи обаче можете да изключите лаптопа и телевизора. Препоръчително е да поставите телефона и таблета колкото е възможно по-далеч от леглото си.

На помощ на бързото заспиване идват и ароматите. Капнете няколко капки подходяща есенция като лавандула, лимоново масло или мента върху външната обвивка на нощната лампа. Те имат успокояващо действие. Когато започнат да се изпаряват, това ще подпомогне да се унесете по-бързо.

Ако въпреки всичко ви е трудно да заспите, не се напрягайте допълнително. По-добре станете и направете нещо, което ще отпусне тялото ви. Почетете хубава книга, пуснете си тиха спокойна музика, след което може да се върнете в леглото.

  • Трудно ли заспивате вечер?

    Споделете вашето мнение с нас

    • Да
    • No

КАКВО МИСЛИШ?

4 Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

5 книги от библиотеката на Бил Гейтс, които всеки трябва да прочете

Келвин Клайн – как се създава успешна модна империя