in

10-те най-хидратиращи храни

Хидратиращи храни

Хидратацията е изключително важна, особено през лятото. Пиенето на достатъчно вода е от решаващо значение за цялостното здраве и не бива да стигате до момента, в който усещате жажда.

Когато човек ожаднее, това означава, че вече е леко дехидратиран.

Дехидратацията влияе на цялото тяло, на настроението ни, на координацията, енергията и т.н. Част от симптомите на дехидратацията са главоболието, липсата на енергия и нарушената памет. Когато не пиете достатъчно вода, клетките започват да се свиват, кръвта става по-гъста и бъбреците започват да задържат вода. Производството на урина намалява, както и потенето, което пречи на тялото да регулира температурата си.

За да избегнете всичко това, трябва да хидратирате тялото си редовно.

Важно е да се отбележи, че най-добрият начин за хидратиране на тялото е чрез пиене на вода, но има и други начини. Можете да консумирате хидратиращи храни, които ще дадат на тялото ви необходимите течности, но консумацията им не изключва пиенето на вода.

Диня

Диня

Динята е най-вкусният летен плод, който освен че е супер свеж и вкусен, е с високо съдържание на вода- 92%. Макар че звучи изкушаващо да заместим чашата вода с резен сочна диня, в плодовете има калории, за разлика от водата. Поради тази причина не е добре да замествате водата с диня, но е добра идея да хапвате този вкусен плод, тъй като ви поддържа хидратирани.

Ягоди

Ягоди

Има и други плодове, които са с високо съдържание на вода. Повечето сочни плодове, като горски плодове и цитруси съдържат много вода. Вероятно не знаете, че ягодите са едни от най-хидратиращите плодове- съдържат цели 90% вода. Изяждането на половин чаша ягоди се равнява на изпиването на 70 мл вода.

Краставици

Краставици

Краставиците са най-хидратиращата храна. Те съдържат 96% вода и действат много освежаващо на организма. Най-голямото предимство на краставиците е, че са и много нискокалорични, освен че са силно хидратиращи. Една чаша краставици съдържа само 16 калории, което е почти незначително количество.

Целина

Целина

Целината е с високо съдържание на вода, около 95%, но освен това е богата на антиоксиданти, флавоноиди, витамини и минерали. Има толкова много ползи за здравето, освен хидратирането. Флаваноидите например защитават клетките и намаляват възпалението в тялото, а антиоксидантите се борят със свободните радикали и предпазват клетките от увреждане. Целината е популярна съставка в смутита, фрешове и супи.

Гъби

Гъби

Вероятно ще бъдете много изненадани от този факт, но гъбите са хидратираща храна и са с високо съдържание на вода. Всъщност можете да забележите това, когато сложите гъбите в тигана и видите колко много вода пускат. Можете да се възползвате от предимствата на гъбите по най-различни начини- под формата на супа, гарнитура, основно ястие и т.н.

Освен че са хидратиращи, гъбите са с високо съдържание на протеини, имат антибактериални свойства и понижават холестерола. А най-хубавото е, че са и много вкусни.

Спанак

Спанак

Подобно на гъбите, ще видите колко много вода съдържа спанака, когато го готвите. Всички знаем колко малко количество остава след като задушим огромен плик със спанак. Съдържа забележителните 91% вода. За да се възползвате от това високо съдържание на вода, добре е да консумирате спанака суров. Можете да го добавяте в салати или да си правите смутита със спанак.

Хикама или мексиканска ряпа

Хикама

Този кореноплоден зеленчук е чудесен източник на калий, витамин C и фибри. Освен това съдържа 90% вода и може да се консумира по различни начини. Добавя прятна хрупкавост към салатите или можете да си направите здравословни „пържени картофки“, като го нарежете на ленти и запечете във фурната на висока температура.

Пъпеш

Пъпеш

Пъпешът е другият много типичен вкус на лятото. Той е много сладък плод, който също е с високо съдържание на вода и е много полезен. Пъпешът е богат на витамини A и C, а освен това е много полезен за кожата и косата. Можете да го хапвате самостоятелно, на парчета, или да си прави сок от пъпеш.

Карамбола

Карамбола

Карамбола или звездният плод не е сред най-популярните плодове по нашите ширини. Отглежда се в тропическите региони и се консумира предимно в Югоизточна Азия и Карибите. Макар да е екзотичен, този плод се среща и у нас, а след като разберете колко вода съдържа, ще побързате да си купите от него.

Карамбола е източник на фибри и витамин С, съдържа 91% вода и може да се добавя към салати и морски дарове. Целият плод е годен за консумация, така че можете просто да го нарежете и да го ядете.

Домати

Домати

Няма нищо по-вкусно от зрял, сочен домат. Доматите са хидратиращи и в същото време не съдържат много калории. Ако изядете 2 домата, това ще се равнява на изпиването на 1 чаша вода. Можете да си правите и сок от домати, но не забравяйте, че поне 80% от дневния прием на вода трябва да бъде чиста, питейна вода. Можете да запълните останалите 20% с храните, посочени в този списък.

  • Консумирате ли хидратиращи храни?

    Хидратиращи храни
    • Да, особено през лятото
    • Не съм фен на плодовете и зеленчуците

КАКВО МИСЛИШ?

1 Глас
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

ататюрк

Невъзможната любов на Кемал Ататюрк и Димитрина Ковачева

четене

5 начина да накарате децата да четат повече