in

ЕхаЕха

10 навика на кралица Елизабет II, които ѝ помогнаха да доживее до 96 г.

елзабет II
Снимка: The Royal Family/Facebook

Здравословните навици на Нейно Величество кралица Елизабет II със сигурност са една от причините за нейното дълголетие. Да живееш почти един век не е никак малко… Кралицата не само е най-дълго управлявалият британски монарх, но беше и забележително здрава.

След като съпругът ѝ принц Филип почина на 99-годишна възраст през 2021 г., Елизабет II преживя поредица от здравословни страхове, включително и Covid-19. Въпреки това не се поколеба да изпълни последното си задължение, а именно да назначи официално Лиз Тръс за новоизбран министър-председател само два дни преди да почине.

Снимка: The Royal Family/Facebook

Как кралица Елизабет е живяла толкова дълго? Добрата генетика и шансът вероятно са изиграли ролята си, но голяма част от заслугите са на нейния здравословен начин на живот. Нейно Величество имаше някои известни страхотни здравословни навици:

1. Закуска

Елизабет II задължително закусваше всяка сутрин точно в 8:30 часа. Яденето на здравословна закуска се свързва с по-дълъг живот поради факта, че закусващите имат по-малък риск от сърдечни заболявания и диабет. Ежедневният избор на кралицата сутрин бе чай с биксвитки и купа със зърнена закуска.

Снимка: The Royal Family/Facebook

2. Отглеждаше много домашни любимци

Елизабет беше известна с отдадеността си към очарователни кучета, особено към своите коргита. Изследванията установяват, че отглеждането на домашни любимци може да подобри здравето ви чрез понижаване на кръвното налягане, намаляване на стреса, борба с депресията и намаляване на риска от затлъстяване, рак и диабет.

3. Конна езда

Конете винаги са били неразделна част от живота на кралица Елизабет от най-ранна възраст. Всъщност тя обичаше конете толкова много, че дори подари на сина си принц Чарлз кобила като сватбен подарък.

Язденето на коне е забавно, но също така е страхотно упражнение, което може да е допринесло за нейния известен остър ум. Редовните упражнения са добър начин за намаляване на когнитивния спад, свързан със стареенето, според водещо проучване на Алцхаймер от 2022 г.

Снимка: The Royal Family/Facebook

4. Редовно пиене на чай

Кралица Елизабет II започваше деня си с чаша чай Ърл Грей. Подобно на много британци, тя пиеше чая си без захар, но нямаше нищо против да добави малко мляко.

Пиенето на чаша чай дневно поддържа здравето на органите, предотвратява хронични заболявания и помага за възстановяването на клетките в тялото.

5. Лека следобедна закуска на малки порции

Кралицата обичаше да похапва за следобедна закуска сандвичи с масло и малко конфитюр на нарязан на кръгчета хляб без коричка. Това не е най-здравословната храна, но приемането на разумни порции от любими храни е ключът към здравословния начин на живот.

6. Тя обичаше да се смее и винаги си намираше поводи за това

Елизабет II имаше добро чувство за хумор и често е снимана докато се смее. Хуморът е мощно лекарство за мозъка и тялото – повишава настроението, намалява стреса, подобрява социалните връзки и, да, увеличава дълголетието.

Снимка: The Royal Family/Facebook

7. Щастлив брак

Принц Филип и кралица Елизабет са имали своите възходи и падения като всяка една двойка, но те изглеждаха изключително близки – в края на краищата бяха женени повече от 70 години! Щастливото партньорство има редица ползи за здравето – партньорите са по-склонни да поддържат здравословно тегло, да спортуват, да пътуват и да се радват на по-добро цялостно здраве.

Снимка: The Royal Family/Facebook

8. Голямо семейство и приятели

Да бъдеш част от високопоставено семейство може да бъде доста стресиращо. Но въпреки периодичните предизвикателства, беше ясно, че кралица Елизабет има сплотена група от близки хора, които са там, когато има нужда от тях.

Някои изследвания показват, че самотата и изолацията могат да намалят продължителността на живота ви толкова, колкото и пушенето на цигари, докато наличието на силен социален кръг добавя години към живота.

Снимка: The Royal Family/Facebook

9. Разходки сред природата

Градинарството и разходките на открито бяха две от любимите хобита на Нейно Величество и тя често беше снимана да комбинира тези занимания. И двете дейности са свързани с по-дълъг живот. Не само упражненията подобряват здравето. Разходките на открито сред природата понижават хормоните на стреса, забавят сърдечния ритъм, намаляват кръвното налягане и повишават чувството за безопасност и благополучие. Отглеждането на растения на закрито, както правеше кралица Елизабет, подобрява психичното здраве.

Снимка: The Royal Family/Facebook

10. Постигане на цели

Кралица Елизабет посвети живота си в служба на народа на Обединеното кралство и Британската общност. Тя обичаше работата си и това си личеше! Тя беше известна със своите „разходки“ – обиколки, където се свързваше с хора по целия свят. Тези страсти вероятно са изиграли роля в нейното дълголетие. Установено е, че хората със страст са по-оптимистични и по-щастливи като цяло.

 

Прочетете още:

Забележителният живот на кралица Елизабет II

КАКВО МИСЛИШ?

0 Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Предисторията на Сестри Палавееви

„Последното, което ми каза“ – задължително четиво за любители на трилъри