Томи Хилфигър е американски дизайнер и създател на една от най-популярните марки през 90-те години. Той е роден на 24 март 1951 година в Елмайра, Ню Йорк. Томи е второто от общо 9 деца в ирландско-американско семейство. Майка му Вирджиния работела като медицинска сестра, а баща му Ричард правел часовници в местен магазин за бижута. Томи посещава местната гимназия Elmira Free Academy, където не е нито особено добър атлет (тъй като е прекалено дребен, за да играе футбол), нито добър ученик, тъй като има недиагностицирана дислексия.
View this post on Instagram
Хилфигър има предприемачески нюх от малък. Като тийнейджър той започва да купува дънки от Ню Йорк, да ги преправя и да ги продава на по-високи цени в родния си град. Когато е само на 18 години, Томи отваря магазин, наречен The People’s Place, където продава артикули, свързани с хипи движението, като панталони чарлстон, тамян и плочи. Младият мъж обаче не е удовлетворен от това, което прави и започва да скицира дизайни на дрехи. Тогава осъзнава, че всъщност това, което го прави истински щастлив, е да създава дрехи. Хилфигър разбира, че неговото призвание е да бъде дизайнер.
Хилфигър има верига магазини и шестцифрен доход, но спадът в икономиката удря тежко бизнеса му и обявява фалит през 1977 година.
View this post on Instagram
През 1976 година, малко преди да затвори магазините си, Томи се влюбва в Сузи Карона, служителка в един от неговите магазини. Малко след фалита, Томи и Сузи се женят и се местят в Манхатън. Томи Хилфигър си създава репутация на трудолюбив млад дизайнер и получава предложения за работа от Perry Ellis и Calvin Klein. Това, което наистина иска обаче, е да има собствен бранд.
През 1984 Хилфигър се обръща към Моуан Мурджани, индийски предприемач, търсещ дизайнер, който да оглави линия мъжко бельо. Така се появява брандът Tommy Hilfiger.
View this post on Instagram
Рекламната кампания на новия бранд е много дръзка, а Томи казва: „Мисля, че съм следващият голям американски дизайнер. Следващият Ралф Лорен или Келвин Клайн“.
Бързо дрехите на Tommy Hilfiger с неговата запазена марка червено, бяло и синьо стават много популярни. Рап звезди и знаменитости започват да носят дрехите на Томи, а през 1994 година Снуп Дог носи тениска на Tommy Hilfiger по време на живо изпълнение, което води до абсолютен рекорд в продажбите.
Въпреки големия търговски успех на марката, модният елит пренебрегва Томи Хилфигър. През 94-та дизайнерът е фаворит за наградата „Дизайнер на мъжко облекло на годината“, но от Съвета на американските модни дизайнери решават да не връчат наградата изобщо. Все пак на следващата година отстъпват и Хилфигър получава наградата.
View this post on Instagram
Както всеки човек и всеки бизнес, Томи и марката му минават през трудни моменти. През 2000-та година, Хилфигър и съпругата му се разделят, след 20 години брак и 4 деца. Професионалният му живот също се срива, дрехите му вече не са популярни и „готини“, а продажбите падат с цели 75%.
През 2007 година Хилфигър сключва сделка с Macy’s за продажба на най-продаваните линии на компанията само в техните магазини. На следващата година дизайнерът се жени за втората си съпруга Дий Оклепо, а през 2009 се ражда синът им Себастиън Томъс Хилфигър.
View this post on Instagram
През 2010 компанията е продадена за 3 млрд долата на Phillips-Van Heusen, но Томи Хилфигър продължава да бъде основният дизайнер на марката и до ден днешен.
View this post on Instagram
Днес има над 1400 магазина Tommy Hilfiger в 90 държави.
-
Харесвате ли Tommy Hilfiger като бранд?
-
Да
-
Не
-