in

Дистанционната работа – мода или необходимост: Съветите на Али и Тамара

Али Грийн и Тамара (Там) Сандерсън са съоснователи на Remote Works – фирма за организационен дизайн и консултантски услуги, чиято мисия е да освободи служителите от работата от 9 до 5 и да ги научи как да вършат работата си по най-добрия начин, навсякъде и по всяко време. Али и Там са прекарали общо почти две десетилетия в разпределена среда: Али – като бивш директор на отдел „Човешки ресурси“ в DuckDuckGo, и Там – като директор на отдел „Стратегически партньорства и корпоративно развитие“ в Automattic. Двете вярват, че уменията за работа от разстояние са задължително изискване за всички ръководители и екипи, независимо къде се намира или как изглежда техния „офис“. В книгата „Дистанционната работа“ авторките споделят своя личен опит, интерактивни най-добри практики и уроците, които са научили от десетки интервюта с експерти, за да направят така, че дистанционната работа наистина да е ефективна.

„Възползвайте се от възможностите, които предлагат новите технологии, бъдете гъвкави и счупете оковите на модела „от 9 до 5“ – е мотото на двете жени. „Истинското предизвикателство е в това да промените както своето, така и поведението на екипа си, за да работите от разстояние с лекота – да притежавате правилните умения, поведение и нагласа за лесно управление на работата от всяко място и по всяко време„, споделят Али и Там.

При работата от разстояние всички се превръщаме в мениджъри, поне на собствените си работен процес и среда. Това изисква ново ниво на автономност и умения. Макар да звучи сложно, не е необходим сложен план за промяна в организацията на работа. И независимо дали работите в компания, основана наскоро, или в най-голямата мултинационална организация в света, принципите са едни и същи, защото са насочени към екипа. Благодарение на дългогодишния си опит в компаниите DuckDuckGo и Automattic, както и на десетки проведени интервюта с водещи експерти, Али Грийн и Тамара Сандерсън създават най-добрата книга за управление на дистанционни екипи досега.

„Преди няколко години имахме 14 служители в Сиатъл, които се събираха да работят заедно веднъж седмично в опит да се преборят с изолацията. Откриха местен бар, който работи след 17:00 ч., събраха 250-доларовите стипендии за съвместна работа, които Automattic осигурява, и убедиха собственика на бара да им позволи да наемат помещението през деня. Това е само един пример, но в него се крие важен урок за всеки мениджър. Трябва да се доверявате на хората, които наемате. Тогава се случва магията на дистанционната работа. Започвате да вярвате в способността на другия да си свърши работата, след което виждате резултатите от решението да дадете на служителите си свободата да използват своите истински способности, творчески капацитет и идеи. По принцип дистанционната работа е ефективна само когато пуснете контрола“, разказва Мат Мюленвег от Automattic .

В компанията му има служители в 96 държави, които говорят на 120 езика.

„И ние като повечето хора ту обичаме, ту мразим Zoom и сме участвали в безброй разговори, в които отсрещната страна започва да ни гледа с празен поглед в секундата, в която споменем, че сме привърженици на дистанционната работа. Работата е там, че когато започнахме да пишем тази книга, светът беше в разгара на глобална пандемия, която нямаше нищо общо с работата от разстояние, която познаваме и обичаме. Беше изтощаващо дори за нас. С всичко това искаме да кажем, че трябва да има и по-добър начин“, споделят за вдъхновението си Али и Тамара. Идеята за книгата им хрумва по време на локдауна заради ковид пандемията. Те наблюдават как мениджърите на средно ниво се мъчат и изпълнителните екипи не знаят как да помогнат, защото и те не са наясно с работата от разстояние. Забелязазват, че до голяма степен копират и прилагат традиционни начини на работа във виртуална среда.

„Най-големият ни страх беше, че на бъдещите поколения служители, чийто основен капитал е знанието, ще бъде отнета перспективата за дистанционна работа заради провалени опити още преди повечето хора да са усетили реалните предимства – на пръв поглед обикновени неща, като да организираме работните дни според естествените ни приливи и отливи на енергия и да се наслаждаваме на свободата да избираме графика си и местата, от които работим. Има и по-големи ползи. Благодарение на работата от разстояние открихме половинките си, изградихме ценни взаимоотношения, учихме се от други култури, подобрихме здравословното си състояние и имахме възможност да работим с едни от най-добрите и най-умните хора по целия свят“, споделят опита си Али и Тамара.

Loading

КАКВО МИСЛИШ?

3.9k Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

За мечтата да направиш бар

Al технологиите и театърът