in

Доменико Долче и Стефано Габана – визионерите в модния свят

Снимка: Instagram

Доменико Долче е роден на 13 септември 1958 г. в Полици Дженероза (близо до Палермо, Сицилия). Семейството му притежава малък бизнес за дрехи, където Доменико работи от дете. Още в детството си той се научава как да прави клиентите щастливи.

Стефано Габана е роден в Милано на 14 ноември 1962 г. Първата му страст била изкуството и той учил графика, но малко след това се насочва към модата. За кратко време работи като асистент дизайнер, където среща Доменико. Той работел на същата позиция. Двамата започват да създават съвместни модели, а малко след това основават лейбъла Dolce & Gabbana.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dolce&Gabbana (@dolcegabbana)

Първото им модно ревю е в Милано през 1985 г. като част от групата „New Talant“ по покана на италианския моден промоутър Бепе Моденезе.

През 1986 г. Доменико и Стефано представят първата си колекция, наречена „Истински жени“. По това време те работели в семейното ателие на Доменико Долче в Милано.Тяхната четвърта колекция е моментът, в който модният свят започва да им обръща внимание. Дуото е вдъхновено от образи на италианското кино от 40-те години на миналия век и това е муза, която остава с тях през цялата история на компанията.

Компанията разцъфва през 90-те

През 90-те години на миналия век компанията на Доменико и Стефано бележи огромен растеж. Техните дамски колекции се възприемат като свежа алтернатива на сериозната и мрачна мода, преобладаваща през 90-те години на миналия век. Техните колекции с инкрустирани с кристали и дрънкулки дрехи правят Dolce & Gabbana популярен избор сред знаменитостите, особено за церемонии по награждаване.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dolce&Gabbana (@dolcegabbana)

Първият им магазин отваря врати в Япония. През 1990 г. отварят и първия си шоурум в Северна Америка. Първата мъжка колекция на Dolce & Gabbana излиза през 1994 г., а през 1999 г. пускат тяхната първа колекция за деца D&G Junior, която е представена на детското модно ревю във Флоренция.

В начало на 2000 г. партньорството им с Мадона засилва още повече популярността на марката. Поп звездата се появява с техен корсет със скъпоценни камъни и яке, което носи в Кан за премиерата на филма „Truth or Dare: In Bed with Madonna“. Тя участва и в шоуто на D&G през 1992 г., а година по-късно ги моли да проектират 1500 костюма за нейното турне „Girlie Show“.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dolce&Gabbana (@dolcegabbana)

По това време те печелят множество признания, сред които „Мъже на годината“ от списание GQ през 2003 г. и най-добри международни дизайнери на наградите Elle Style през 2004 г.

Най-известният магазин на марката отваря врати в Милано през 2003 г., в бившия дом на Brigatti. Магазинът е проектиран в кръг, на който по средата има площад, а отстрани е заобиколен от магазин за дрехи, бар, ултрамодерен спа център и бръснарница. Отделните помещения са осветени от стъкло Venini по дизайн на Доменико Долче.

Парфюми

Компанията пуска няколко аромата, включително Dolce & Gabbana Perfume, By Dolce & Gabbana и Dolce & Gabbana Men. Една от рекламите им за парфюми е режисирана от италианския филмов режисьор Джузепе Торнаторе, с когото Долче и Габана стават близки приятели и дори участват във филма му от 1996 г. „The Star Maker“.

Стилът на Dolce & Gabbana

Доменико Долче и Стефано Габана успяват да се затвърдят като визионери в модния свят. Те са смятани за създатели на Средиземноморския стил, вдъхновен от филма на Лучино Висконти „Леопардът“ от 1963 г. и от жените на италианския реализъм като Анна Маняни, на която посвещават цяла колекция.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dolce&Gabbana (@dolcegabbana)

Любимите материали на двамата дизайнери са плетена на една кука дантела, вълна и коприна. Интересното при тях е, че те не търсят ретро визия, а просто се обръщат към миналото за иновации, които да проектират в бъдещето. Това включва творческо използване на тъкани и цветове и не на последно място способността на дизайнерите да смесват различни източници на вдъхновение.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dolce&Gabbana (@dolcegabbana)

Колекциите им се променят всеки сезон, вариращи от барок до пластмаса, от аристократична до работничека класа, от животински щампи до кардиналско наметало. Техните рекламни кампании винаги са били заснети от най-доброте фотографи в света, а всеки кадър наподобява снимачна площадка.

Креативността и гъвкавостта, ранообразието от продукти и добра стратегия за дистрибуция са всички елементи, които допринасят за реализирането на бранда Dolce & Gabbana.

  • Харесвате ли бранда Dolce&Gabanna?

    • Да
    • Не

КАКВО МИСЛИШ?

0 Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Колаген

Колагенът – един от най-важните протеини в тялото

Илон Мъск

9 книги, които според Илон Мъск ще променят живота ви