in

Големите очаквания: не, житният режим не е магическа диета!

житният режим

Пробвали ли сте вече житния режим на Петър Дънов? Ако поне веднъж сте минавали успешно през тези прословути 10 февруарски дни, в които дневното меню е ограничено до 100 грама накиснато в термос с вряла вода от предишната нощ жито, 3 ябълки, 3 лъжици мед и 9 ореха (да, абсолютно нищо друго!), най-вероятно в този момент се усмихвате, четейки тези редове.

Просто житният режим е едно от най-енергизиращите занимания, които може да си подарите – и неслучайно казвам „занимание“, защото има голяма доза церемониалност в изпълнението му, а изпиването на житната вода рано сутрин се превръща в истински ритуал за започването на деня…

Със сигурност сте забелязали и как кожата ви се прояснява и буквално почва да „грее“ след 3-4 дни без токсини, и колко по-леки и някак обновени се усещате. Истината е, че житният режим на Дънов е именно това: начин за пречистване на духа и тялото, който, ако е правилно съчетан и с по-смирено отношение към всекидневието и по-близко общуване с природата, може буквало да ви презареди за цяла година напред, до следващия февруари!

Като човек, който от няколко години минава през тези 10 дни на пост и ритуално обновление, спокойно мога да заявя, че към края на режима не само физически чувствам лекота и свежест, но и възприятията ми са избистрени, а също така усещам (нещо иначе необичайно за трескавата ми натура на работохолик) някакъв нов вътрешен баланс и мир… И, да, кантарът винаги показва 2-3 килограма по-надолу от обичайното, но не това трябва да е водещото, когато започвате режима.

Всъщност, точно килограмите оглавяват списъка с големите очаквания, които много начинаещи имат в главата си, когато дойде времето за житния пост на Дънов. И е необходимо да развенчаем този популярен мит: не, тези 10 дни на жито, мед, орехи и ябълки не са някаква магическа диета, която рязко ще промени външния ви вид!

Има достатъчно хранителни режими, насочени към бързата загуба на тегло – най-добре се ориентирайте към тях, ако само вталяването ви вълнува. Просто защото житният режим нито ще ви „стопи“ толкова, колкото вероятно ви се иска (всичко е индивидуално, но няма как реално да се разделите с 10 кила за 10 дни, както една популярна дама бе написала), нито това му е целта. Както вече казах: да, със сигурност ще се почувствате по-леки и ще свалите малко от „баласта“, но посланието, функцията и целта на Дънов в случая е била прочистване и обновление, не просто поредната диета. И съвсем не е случайно, че тези 10 дни имат своите духовни измерения, за които може да прочетете допълнително.

Втората грешка, която твърде често иначе запалените начинаещи допускат, е очакването да се чувстват приповдигнати и някак „възвисени“ по време на целия режим. Категорично не – цената на обновлението е висока! Тялото ви ще трябва да превключи на друга „скорост“, всичките ви функции и навици ще се пренастроят, а това няма как да се случи просто хей така…

Както казват в англоезичния свят: no pain, no gain. И тук тази максима важи с пълна сила – със сигурност ще минете през периоди, в които се чувствате отпаднали, твърде гладни или просто без мотивация да продължите. Това са и моментите, в които ще трябва да се свържете с вътрешните си причини изобщо да предприемете това „пътуване“ и да си припомните (колкото и изтъркано от твърде много употреба да звучи), че тялото ви наистина е храм! А всеки храм има нужда от подръжка.

И третата наистина повтаряща се грешка е твърде бързото връщане към старите навици след режима. Да, Петър Дънов внимателно и търпеливо е обяснявал колко важно е захранването с т.нар. „ангелска супа“ след житния му пост, и лично мога да ви уверя, че след 10 дни с еднакво, монотонно меню, тази супа ще ви се стори най-фантастичното ястие на планетата! Но също така съм била пряк свидетел на това как хора, изкарали прилежно целия режим, тутакси се нахвърлят отново на колбаси и всякакви храни, които са истински стрес за организма след цялостното прочистване. (Да, дори може да се стигне до много лесно хранително натравяне, уж „от нищото“.)

И това не е всичко! Дори да сте вегетарианец, отново трябва да се захраните бавно и внимателно. Защото не по-малко вредно е веднага след режима да минете към обичайното си всекидневие на „вафлен вегетарианец“, както наша видна диетоложка нарича този тип хора. Всякакви закуски и шоколадчета представляват не по-малък стрес за организма непосредствено след житния режим.

А иначе тази година той стартира на 18-и февруари, петък, и ако наистина сте готови за това физическо и духовно упражнение, не го пропускайте! Чудесно е да влезем с по-лека стъпка в пролетта.

  • Спазвали ли сте житния режим на Дънов?

    Wheat grain in the wooden bowl and wheat grain
    • Да
    • Не

КАКВО МИСЛИШ?

1 Глас
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

тиндер

„Тиндер измамникът“ – филмът, за който всички говорят

Мъфини с тиквички

Зеленчукови мъфини с тиквички