in

ЕхаЕха ЛюбовЛюбов

Историята на модната империя Шанел

Снимка: Pixabay
Снимка: Pixabay

Създателката на емблематичната модна къща, Габриел Боньор „Коко” Шанел, има много интересна история. Майката на Коко умира млада и баща й изоставя нея, братята и сестрите й. Коко била прибрана в сиропиталище в Обазин, Франция. Там тя била отглеждана от монахини, в не много добри условия, и била заобиколена от жени в черно-бели дрехи. Въпреки че животът й не започва по най-добрия начин, именно това в крайна сметка е вдъхновението й за създаването на мода. След като навършва пълнолетие, тя има кратка кариера на певица, като работи в кафене. Има слухове, че емблематичният й псевдоним „Коко” идва от песен, която изпълнявала по онова време – “Qui qu’a vu Coco?”.

На около 18 годишна възраст Коко започва да се интересува от мода. Всичко започва през 1909 година. По това време тя била любовница на бизнесмен на име Етиен Балсан. Той й дал необходимите финансови средства, за да си отвори магазин за шапки в Париж. Един от най-богатите приятели на Етиен Балсан, Артур Капел също има огромно влияние върху модните начинания на Коко. Скоро тя отваря още магазини и започва да произвежда дрехи. Модната къща Шанел официално е създадена.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by CHANEL (@chanelofficial)

Дизайните на Коко винаги са били прости, но елегантни. Тя вярва, че изчистеният и семпъл дизайн е ключът към истинската елегантност. Именно поради тази причина, работата й много се различава от тази на останалите дизайнери. Тя използва цветове като тъмно синьо и сиво, които по онова време се считат за мъжествени. Като цяло за този период са характерни луксозни и пищни дрехи, затова нейният подход е различен и открояващ се.
1920-те години били много важни за успеха на Шанел. Коко Шанел се превръща в истинска икона за стил, известна със своите прости, но изискани тоалети, съчетани с чудесни аксесоари. Тя представя костюма Chanel, малката черна рокля и разбира се парфюмът Chanel N°5.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by CHANEL (@chanelofficial)

През 1921 г. Шанел става първият голям моден дизайнер, който представя свой собствен парфюм. Знаменитият Chanel N°5 е в изчистено и стилно шише, типично за бранда.
Друг революционен дизайн е костюмът Шанел. Представен през 1925, костюмът е нещо невиждано, поне върху жена. По това време жените носели предимно корсети и други неудобни дрехи. Една от идеите на знаменитият костюм е да внесе малко комфорт в дамската мода. Той притежава елементи от мъжката мода, но е изключително стилен. Костюмът представлява сако и красива къса пола.

На следващата година, Шанел представя малката черна рокля – абсолютна класика и до днес. Тогава черният цвят се асоциира с траур и скръб, но Коко показва, че може да бъде използван и за много стилно вечерно облекло.

Всичко вървяло много добре за Коко. Дори през 1930-те тя създава дрехи за холивудски звезди. Около 1935 година тя има 5 бутика и около 4000 служители, но Голямата депресия има негативен ефект върху компанията. По време на Втората световна война нещата се влошават още повече. Тя била принудена да затвори магазините си и да уволни служителите си. След войната, Коко напуска Париж и се мести в Швейцария, далеч от модния свят.

Коко Шанел стои настрана от модата повече от десетилетие, докато през 1954 решава да отвори отново модната къща. По това време тя е на 71 години. Критиците не одобряват решението й, но дизайните на Коко печелят сърцата на хората по цял свят. Тя продължава да се придържа към изчистените и елегантни модели. Продължава да създава класическите костюми, но има и иновации, като панталоните чарлстон.

Чантата, която Коко създава през 1955 година, буквално превзема света на модата. Както вече споменахме, тя е известна със стремежа си да създава удобни и комфортни неща. Знаменитата чанта на Шанел е с дълга дръжка, за да може ръцете на жените да бъдат свободни. Години по-късно, тази чанта още е изключително популярна.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by CHANEL (@chanelofficial)

Габриел „Коко” Шанел умира през 1971 година, но модната къща Шанел определено ще живее вечно. След смъртта й, различни дизайнери поемат модната къща, преди в крайна сметка Карл Лагерфелд да бъде назначен за креативен директор на Шанел. Карл поема длъжността с огромно уважение към традициите на модната къща, създадени от Коко. Той започва да прави малки промени, но се придържа към основната идея на марката. Той участва активно във всички кампании на бранда и популяризира логото с две “C” на Шанел.

След като работи в Шанел повече от 30 години, Карл Лагерфелд почина през 2019 година. Вирджиния Виард е новият креативен директор на модната къща. Тя работи до Карл Лагерфелд в Chanel около 30 години. Започвайки като стажант през 1987 г., тя доказва, че също се придържа към първоначалните ценности, вярвания и визии на Коко Шанел.
Надяваме се, че Chanel ще остане същият семпъл, но стилен и изискан бранд, който винаги е бил.

Loading

  • Харесвате ли Шанел като бранд?

    Снимка: Pixabay
    • Да
    • Не

КАКВО МИСЛИШ?

2 Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Панакота с маракуя и мента

Червилото – тайното оръжие през Втората световна война