Джорджо Армани е емблематичен дизайнер и собственик на империята Armani, от която са част дори хотели и ресторанти. Армани е един от най-известните дизайнери, а неговият бранд става популярен най-вече с мъжките костюми.
Джорджо Армани е роден в Пиаченца, Италия, на 11 юли 1934 г. Армани израства в малък град близо до Милано. Това е много труден момент в италианската история. Джорджо, по-големият му брат Серджио и по-малката му сестра Розана изпитали трудностите на Втората световна война от първа ръка. Някои от приятелите на Джорджо са убити по време на бомбардировките. Детството на Армани е изпълнено с трудности и бедност. Той гледал холивудските звезди и се възхищавал на бляскавия им вид.
View this post on Instagram
В ранна възраст Армани проявява интерес към човешката анатомия. Това довело до две години в медицинско училище, след което трябвало да отслужи военната си служба. Чак след това се случва първият досег на Джорджо с модата. Когато се връща, Армани напуска университета и започва да работи в La Rinascente, известен универсален магазин в Милано. След това се присъединява към екипа на Nino Cerruti като дизайнер. Армани се занимава с дизайн и на свободна практика за други компании.
Джорджо и неговият приятел Серджио Галеоти стават бизнес партньори, основавайки Giorgio Armani. През същата година дебютира първата колекция на компанията – линия за мъжки дрехи.
През следващата година Armani пуска дамска колекция, която е приета доста добре. Дрехите му били революционни по онова време, тъй като той предлага по-естествени кройки и използва фина цветова палитра. Дизайнерът вярва в неутралните цветове и иска да сложи край на „изкуственото“ облекло.
Armani става популярен бранд в Европа, но пробива в Америка чак през 80-те години. След като Ричард Гиър носи дрехи на Армани във филма „Американско жиголо“, интересът към бранда нараства значително.
View this post on Instagram
Армани също така предоставя голяма част от гардероба за хитовия телевизионен сериал „Маями Вайс“, с участието на Дон Джонсън.
Скоро след това много знаменитости започват да носят Armani на червения килим, включително Мишел Пфайфър, Джоди Фостър и Джон Траволта.
През 80-те години на миналия век, носенето на Armani е символ на успех, особено за бизнесмените.
Армани и Галеоти разрастват бизнеса си и отварят магазини в Милано. През 1985 година Галеоти умира от СПИН. Съдбата на компанията е под въпрос след смъртта на Галеоти, но Джорджо Армани успява да задържи нещата, въпреки тежката загуба, тъй като той е един от най-близките му хора. Джорджо е бисексуален и двамата имат връзка. Той доказва, че е също толкова добър изпълнителен директор, колкото и дизайнер.
View this post on Instagram
Армани разширява дейността на компанията си, като отваря първия ресторант Armani през 1989г. Той също така купува производителя на дрехи Simint и придобива акции в други бизнеси.
През 1996 г., след като се признава за виновен за подкуп на италиански данъчни служители през 1989 и 1990 г., Армани получава условна присъда.
До края на 90-те години на миналия век Armani има над 200 магазина по целия свят и годишни продажби от приблизително 2 милиарда долара. Компанията му продължава да добавя към своите продуктова гама, разширявайки се в пазара на стоки за дома и книгоиздаването.
View this post on Instagram
През 2005 г. Армани дебютира с първата си линия висша мода. Той стартира това начинание от висок клас, защото „му харесва предизвикателството“.
Днес стоките на Armani могат да се намерят в големите универсални магазини по целия свят, заедно с 500 ексклузивни магазина.
Хотелите са най-новото начинание на Armani. През 2010 г. отваря врати първият хотел в Дубай. Има хотел и в Милано.
-
Интересна ли ви беше историята?
-
Да
-
Не
-