in

Джорджо Армани – човекът, който превърна бизнеса си в империя

Снимка: Instagram/ giorgioarmani
Снимка: Instagram/ giorgioarmani

Джорджо Армани е емблематичен дизайнер и собственик на империята Armani, от която са част дори хотели и ресторанти. Армани е един от най-известните дизайнери, а неговият бранд става популярен най-вече с мъжките костюми.

Джорджо Армани е роден в Пиаченца, Италия, на 11 юли 1934 г. Армани израства в малък град близо до Милано. Това е много труден момент в италианската история. Джорджо, по-големият му брат Серджио и по-малката му сестра Розана изпитали трудностите на Втората световна война от първа ръка. Някои от приятелите на Джорджо са убити по време на бомбардировките. Детството на Армани е изпълнено с трудности и бедност. Той гледал холивудските звезди и се възхищавал на бляскавия им вид.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)

В ранна възраст Армани проявява интерес към човешката анатомия. Това довело до две години в медицинско училище, след което трябвало да отслужи военната си служба. Чак след това се случва първият досег на Джорджо с модата. Когато се връща, Армани напуска университета и започва да работи в La Rinascente, известен универсален магазин в Милано. След това се присъединява към екипа на Nino Cerruti като дизайнер. Армани се занимава с дизайн и на свободна практика за други компании.

Джорджо и неговият приятел Серджио Галеоти стават бизнес партньори, основавайки Giorgio Armani. През същата година дебютира първата колекция на компанията – линия за мъжки дрехи.

През следващата година Armani пуска дамска колекция, която е приета доста добре. Дрехите му били революционни по онова време, тъй като той предлага по-естествени кройки и използва фина цветова палитра. Дизайнерът вярва в неутралните цветове и иска да сложи край на „изкуственото“ облекло.

Armani става популярен бранд в Европа, но пробива в Америка чак през 80-те години. След като Ричард Гиър носи дрехи на Армани във филма „Американско жиголо“, интересът към бранда нараства значително.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)

Армани също така предоставя голяма част от гардероба за хитовия телевизионен сериал „Маями Вайс“, с участието на Дон Джонсън.

Скоро след това много знаменитости започват да носят Armani на червения килим, включително Мишел Пфайфър, Джоди Фостър и Джон Траволта.

През 80-те години на миналия век, носенето на Armani е символ на успех, особено за бизнесмените.

Армани и Галеоти разрастват бизнеса си и отварят магазини в Милано. През 1985 година Галеоти умира от СПИН. Съдбата на компанията е под въпрос след смъртта на Галеоти, но Джорджо Армани успява да задържи нещата, въпреки тежката загуба, тъй като той е един от най-близките му хора. Джорджо е бисексуален и двамата имат връзка. Той доказва, че е също толкова добър изпълнителен директор, колкото и дизайнер.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)

Армани разширява дейността на компанията си, като отваря първия ресторант Armani през 1989г. Той също така купува производителя на дрехи Simint и придобива акции в други бизнеси.

През 1996 г., след като се признава за виновен за подкуп на италиански данъчни служители през 1989 и 1990 г., Армани получава условна присъда.

До края на 90-те години на миналия век Armani има над 200 магазина по целия свят и годишни продажби от приблизително 2 милиарда долара. Компанията му продължава да добавя към своите продуктова гама, разширявайки се в пазара на стоки за дома и книгоиздаването.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)

През 2005 г. Армани дебютира с първата си линия висша мода. Той стартира това начинание от висок клас, защото „му харесва предизвикателството“.

Днес стоките на Armani могат да се намерят в големите универсални магазини по целия свят, заедно с 500 ексклузивни магазина.

Хотелите са най-новото начинание на Armani. През 2010 г. отваря врати първият хотел в Дубай. Има хотел и в Милано.

Loading

  • Интересна ли ви беше историята?

    Снимка: Instagram/ giorgioarmani
    • Да
    • Не

КАКВО МИСЛИШ?

2 Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

5 ефективни домашни маски срещу косопад

Снимка: Instagram

Най-скъпата бутилка вода в света