in

СладкоСладко

Магнезий – минералът, без който не можем

Магнезият е един от най-важните минерали, необходим за протичането на редица процеси в тялото ни. Той участва в над 300 процеса в организма и има ключова роля за работата на мускулите, сърцето, кръвообращението и намаляване на стреса. Този важен минерал произвежда изключително голямо количество енергия за всички клетки в тялото, като ги поддържа, възстановява и регенерира.

Редица проучвания показват, че голяма част от хората страдат от недостиг на магнезий, който трябва да си набавят допълнително. Продължителната липса може да доведе до редица здравословни проблеми – със сърцето, черния дроб, отслабване на мускулите, кариеси, промени в настроенията и други. Вижте какви са ползите за здравето от приема на магнезий и на кои храни трябва да наблегнете:

Ползи от приема на магнезий

  • Магнезият е ефективно средство при регулиране на високо кръвно налягане
  • Редовният прием на магнезий намалява стреса и подобрява качество на съня
  • Има положително въздействие при хора с диабет тип 2 и помага за контролиране нивата на кръвната захар
  • Ускорява метаболизма и спомага за здравословно отслабване
  • Помага за нормализиране функцията на щитовидната жлеза
  • Има положително действие при остеопороза
  • Поддържа функциите на сърцето и влияе върху спокойния ритъм на работа на сърцето
  • Подобрява емоционалното и психическо здраве
  • Намалява умората и подобрява издръжливостта

Храни, богати на магнезий

За да осигурите достатъчен прием от това важно вещество, трябва да приемате храни, богати на магнезий.

Бобови растения

Те съдържат голямо количество магнезий. В седмичното ви меню е хубаво да включите повече боб, леща, нахут и грах.

Листни зеленчуци

Зелените листни зеленчуци са много добър източник на магнезий. Приемът на повече спанак, зеле, ряпа и други, помагат за предпазването на клетките от увреждане и намаляват риска от рак.

Ядки

Ядките и семената също трябва да присъстват в седмичното ви меню. Най-богати на магнезий са бадеми, кашу, орехи, фъстъци, кедрови ядки, семки, сусам.

Риба

Поне веднъж седмично е задължително да ядете риба. Тя е добър източник на магнезий и има редица ползи за здравето.

Пълнозърнести храни

Освен че са богати на фибри, пълнозърнестите храни съдържат и голямо количество магнезий. Не пропускайте да включите в менюто си пшеница, киноа, овес, ечемик, булгур и просо.

Авокадо

Този суперплод предоставя редица необходими вещества на организма, сред които и магнезий. Авокадото е чудесен източник на витамин C, E, K и B6. Богато е и на рибофлавин или витамин B2, ниацин, фолиева киселина, пантотенова киселина или витамин B5, магнезий и калий.

Черен шоколад

Черният шоколад има не малко количество магнезий, желязо, мед, манган и антиоксиданти. Полезен е и за състоянието на чревната флора и сърдечно-съдовата система.

Банани

Бананите са с високо съдържание на калий, който помага за понижаване на кръвноито налягане и намалява риска от сърдечно-съдови заболявания, но също така са богати и на магнезий.

Ако страдате от значителен недостиг на магнезий, трябва да сте наясно, че чрез храната може да си набавите едва 10% от препоръчителния дневен прием. За да подобрите вашите показатели е хубаво да приемате допълнително магнезий под формата на хранителни добавки.

  • Приемате ли достатъчно храни, богати на магнезий?

    Magnesium-rich foods
    • Да
    • Не

КАКВО МИСЛИШ?

2 Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

„Синът на майстора на маски“ – каква е цената за постигането на мечтите

5 минути, които ще променят живота ви