in

5 полезни занимания по време на обедната почивка

Обедна почивка

Обедната почивка обикновено е с продължителност между 30 минути и 1 час, а предназначението ѝ е да презаредим батериите в средата на работния ден.

Много хора правят грешката да не използват обедната си почивка, като решават да хапнат нещо набързо, на бюрото си, без да спират работния процес. Това се отразява много негативно както на физическото, така и на психическото ви здраве. Ако и вие сте от този тип хора, спрете да го правите.

Вижте 5 полезни неща, които можете да правите по време на обедната си почивка, които ще ви поддържат здрави и щастливи:

1. Излизайте навън

Разходка обедна почивка

Прекарването на известно време навън ще помогне на ума и тялото ви да се възстановят от напрежението и натовареността по време на работа. Използвайте обедната почивка за разходки на чист въздух. Физическата активност е силно препоръчителна за здраво тяло, а чистият въздух ще прочисти ума ви, ще ви зареди с нови сили и ще повдигне настроението ви. Дори в близост до офиса ви да няма парк, излезте и обиколете сградата няколко пъти. Идеята е просто да се движите и да бъдете на чист въздух.

Добър вариант е и да тренирате по време на обедната си почивка. Ако има спортна зала наблизо, това определено е най-добрият начин за оползотворяване на това време.

2. Задължително ставайте от бюрото си

Колеги

Има дни, в които просто няма как да излезем на разходка. Ако времето не е подходящо, вали прекалено силно или пък е твърде горещо, не излизайте навън, но задължително станете от бюрото. Разходете се в коридорите на офис сградата или просто си поговорете с колегите. Откъсването от работното място поне за 15 минути ще ви се отрази много добре и когато се върнете, ще бъдете заредени с нови сили за оставащата половина от работния ден.

3. Хапвайте здравословен обяд

Обяд

Пропускането на обяда е друга много често срещана грешка. Колкото и да ви се струва, че нямате време да се храните, отделете половин час, за да дадете на тялото си енергия и полезни хранителни вещества. За да има този ефект обаче, обядът трябва да бъде хранителен и здравословен. Избягвайте вредните храни, като пици и бургери. Старайте се да хапвате супи, салати и други храни, които са достатъчно засищащи, но не и прекалено тежки. Ако прекалите с храната на обяд, след това ще се чувствате мудни и няма да бъдете особено продуктивни.

4. Мечтайте

Мечтаене

Много добра идея за прекарване на обедната почивка е да помечтаете. Мислете си за хубави неща, представяйте си, че сте на някое спокойно и красиво място. Мислете си за нещата, които искате да постигнете и за удовлетворението, което ще ви донесе това. Всички тези мисли ще ви помогнат да си починете, а и ще ви мотивират и ще ви помогнат да бъдете по-фокусирани в работата си.

5. Релаксирайте

Релакс

Релаксът е различен за всеки. Можете да прекарате обедната си почивка в четене на книга, слушане на музика, гледане на някой филм или дори да подремнете. Просто правете това, което ви кара да се отпуснете и да се отървете от насъбралото се напрежение. Можете да си позволите да релаксирате един час, за да бъдете по-адекватни и фокусирани, когато се върнете към служебните си задължения.

  • Какво правите по време на обедната почивка?

    Обедна почивка
    • Обядвам
    • Разхождам се
    • Чета книга
    • Продължавам да работя

КАКВО МИСЛИШ?

0 Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Woman waking up with mobile alarm clock

Защо е вредно да зареждате телефона до леглото си?

Бадемово масло с ванилия коса

Новият модерен цвят при косите- „Бедемово масло с ванилия“