Едно от най-неприятните неща в началото на почивката е човек да установи, че багажът му е изгубен. За съжаление изгубването или разменянето на багажа е често срещано, но не бива да се ядосвате. Така или иначе вече се е случило, просто трябва да реагирате правилно и да предприемете точните действия.
За да не бъде прекалено драматично, винаги слагайте най-важните и ценни вещи в ръчния багаж. Старайте се в куфара да имате само дрехи и козметика, за да не бъде толкова фатално, ако се изгубят.
Ето какво да правите, когато багажът ви се изгуби:
1. Свържете се с авиокомпанията
Първото нещо, което трябва да направите, е да се свържете с авиокомпанията. Не напускайте летището, докато не говорите с представител на авиокомпанията. Най-лесният начин е да говорите с представител на авиокомпанията на летището, но ако няма такъв, обадете се на кол центъра.
Ще ви помолят да попълните формуляри, които е добре да попълните веднага, докато сте още там. След това ще ви предоставят безплатен номер, на който да можете да се обаждате, за да получавате информация за багажа.
2. Заявете доставка до вашия хотел или до вашия дом
Обикновено летището е сравнително отдалечено от населеното място. За да си спестите още едно ходене до летището, само за да получите багажи си, оставете адреса на хотела, в който сте отседнали, или вашия личен адрес, ако изгубването на багажа се е случило на прибиране от пътуването ви.
Авиокомпанията ще ви достави багажа веднага след като пристигне.
3. Поискайте възстановяване на таксата за регистриран багаж
Всяка авиокомпания има различна политика, но някои връщат таксата за регистрирания багаж, ако минат 12 часа от обявяването на багажа за изгубен и все още не е върнат на собственика му.
Поради тази причина е важно да подадете сигнал веднага. Колкото по-бързо регистрирате багажа си като изгубен, толкова по-бързо ще започнат да текат тези 12 часа и има по-голям шанс да си върнете парите.
4. Поискайте компенсация от авиокомпанията, ако не върне багажа ви до 24 часа
Имате право да искате обезщетение, ако авиокомпанията не върне багажа ви до 24 часа. Необходимо е да опишете какво съдържа куфарът и приблизителната стойност на нещата, които са вътре, за да може да се изчисли компенсацията, която ще получите.
Добра идея е да имате снимки на багажа си, за да можете да докажете това, което сте описали.
5. Съхранявайте касовите бележки за разходите, свързани с изгубването на багажа ви
Някои авиокомпании възстановяват определена сума на ден за непредвидени разходи, свързани със загубването на багажа. Можете да си купувате дрехи, тоалетни принадлежности, зарядни устройства и т.н. Пазете касовите бележки, за да може искането ви за обезщетение да бъде одобрено по-лесно.
6. Проверете какво е покритието на застраховката ви
Някои застраховки за пътуване в чужбина покриват и загубен багаж. Ако изобщо сте си направили застраховка, проверете какво покрива тя и подайте сигнал, като спазвате сроковете на застрахователната компания.
Възможно е да ви е необходимо и някакво потвърждение от авиокомпанията, че багажът ви наистина е изгубен.
7. Проверете багажа си веднага щом го получите
След като авиокомпанията намери и върне багажа ви, задължително проверете дали всичко е наред. Проверете за лиспващи или повредени вещи и сигнализирайте веднага, ако има такива.
Повечето авиокомпании приемат рекламации до 24 часа след като сте получили багажа си, но колкото по-бързо ги уведомите, че има проблем, толкова по-добре.
-
Случвало ли ви се е багажът ви да се изгуби?
-
Да
-
Не
-