Правенето на бизнес много прилича на красива музика – за да въздейства, е необходим синхрон между инструментите. В бъдеще успешният бизнес ще се прави от все по-умни хора с изявен стремеж да бъдат ефективни в своите действия. Ефективността на бизнеса до голяма степен зависи от способността да откриваме и усвояваме т.нар. бели петна. Бели петна са онези пропуснати или неусвоени до момента възможности, които могат да подобрят функционирането на всяка компания. Те се свързват с недостатъчно разгърнат потенциал на идеите, хората, стратегиите; неспособност да се досетим как да решаваме определени проблеми; несполучливи опити да се възползваме от възможности поради повредена радарна система за откриване, слаба подготовка за усвояване или липса на креативност за тяхното създаване.
Способността да разпознаваме, създаваме и усвояваме бели петна е елемент от фината настройка при управлението на всеки бизнес. Колкото повече бели петна откриваме и създаваме, толкова повече разширяваме периметъра на избора си за действие. Всяко бяло петно е своеобразна врата: затваряме я и на нейно място се отваря нова, която на свой ред отваря път към още и още врати. Това изисква наистина адекватна подготовка.
Книгата на проф. д-р Евгени Станимиров „Белите петна в бизнеса“ е надежден навигатор за откриване, създаване и усвояване на пробойните. Интелигентният й прочит и разбиране ще помогне за постигането на желани бизнес резултати. Тя разкрива връзките между стратегическите избори, тактическите решения и методите за работа. Коментират се въпроси, свързани с комуникация, манипулация, трафик, бюджет, цени, парадокси на потребителското поведение, тайни на брандинга и др. Особено ценни за бизнеса са специфичните техники за подпомагане на управленските решения.
Освен всичко това, книгата има и по-голяма амбиция – тя не се отнася само до бизнеса. В нея се съдържат ясни и прагматични принципи и послания за житейски успех. Както и отговори за различни бизнеси – биопродукти, строителство, продажба на мебели, битова електроника, услуги, производство и продажба на цимент и много други.
Проф. д-р Евгени Станимиров дава насоки как да се изгради многомерна – стъпка по стъпка, бизнес стратегия; как се прави диагностика на фирма; както и начини за опознаване и разграничаване на клиенти, за да може правилно да се изготвят оферти; и още – откриване и усвояване на пазарни ниши; извеждане на уникални предложения за продажба; дефиниране на цели и разработване на тактики в рамките на стратегическите коридори, които са избрани – и всичко това пречупено през призмата на ефективността и възвръщаемостта на инвестициите.
За автора:
Проф. д-р Евгени Станимиров има 25-годишен опит като бизнес консултант. Като маркетингов експерт е участвал в над 40 проекти, финансирани от програми на ЕС и Световната банка. Ректор е на Икономически университет във Варна. В качеството си на ръководител на първата специализирана катедра „Маркетинг“ в България (2011 г. -2020 г.) администрира 7 проекти за обучение, сред които иновативната съвместна програма с Nottingham Trent University (Великобритания). Координатор е от страна на ИУ-Варна на програмата UIF по предприемачество, креативност и иновации на Stanford University, Калифорния (САЩ) – 2019 г. Зам.-председател е на Управителния съвет (УС) на Съюза на икономистите в България, както и член на УС на Съвета на ректорите на висшите училища в България и на УС на Асоциацията на специалистите по корпоративна социална отговорност, а също и член на контролната комисия на Българска асоциация за развитие на мениджмънта и предприемачеството. Водил е обучения към – Nottingham Business School (Великобритания); Висше училище по приложни науки, Вормс (Германия); International University (Sarajevo – Bosnia and Hercegov ina); ISAG – European Business School (Португалия). Член е на Консултативен съвет за Европейската зелена сделка.