in

Как да се справите със стреса, свързан с коронавируса

Ковид

Може да не се заразите с коронавирус, но това не означава, че няма негативно влияние върху живота ви и по-специално върху психиката.

През последните 2 години дори пускането на телевизора носи стрес. Непрестанното говорене за случаите на ковид, както и различните истории, които чуваме непрестанно ни карат да се страхуваме и тревожим непрестанно.

За да няма трайни последици за психичното ни здраве, трябва да се погрижим за него. Ето няколко идеи за справяне със стреса, свързан с коронавируса:

1. Проверявайте новините само 2 пъти на ден

Новини

Гледането и четенето на новини е изключително важно, за да знаем какво се случва в света около нас, но се старайте да не прекалявате с новините. Достатъчно е да проверите какво се случва сутрин и вечер, а през останалото време е добре да не гледате телевизия и да не проверявате новинарските сайтове. Ако непрекъснато следите новите случаи, колко са починали от COVID-19, какви мерки се обсъждат и т.н., това ще увеличи стреса и безпокойството.

2. Прекарвайте време навън

Разходка

Прекарването на време навън, на слънчева светлина, е един от най-добрите начини да подобрите настроението си. Разходките навън са полезни по много причини- помагат за освобождаване на стреса, раздвижвате се и дишате чист въздух. Правете си кратки разходки всяка сутрин и бързо ще забележите колко по-добре се чувствате.

3. Поддържайте връзка с близките си хора

Видео разговор

Макар че пандемията ни отдалечи от близките ни и вече нямаме възможността да се виждаме толкова често, важно е да поддържате връзка с близките си хора, дори да се налага да е онлайн. Вече има толкова много приложения, които ни позволяват да комуникираме с близките си, дори да сме на хиляди километри един от друг. Най-доброто, което можете да направите за психичното си здраве, е да комуникирате с близките си възможно най-често.

4. Намерете си ново хоби

Хоби

Опитването на нови и различни неща носи положителни емоции, а на днешно време всички имаме нужда от повече положителни емоции. Опитайте нещо ново- практикувайте спорт, запишете се на интересен курс, опитайте да свирите на музикален инструмент. Добре е да си запълвате времето с подобни занимания, вместо да мислите за вируса и да се страхувате от случващото се.

5. Експериментирайте в кухнята

Готвене

Това, което ядете, може значително да повлияе на настроението ви. Когато сте стресирани, обикновено посягате към по-вредни храни. Можете да започнете да експериментирате в кухнята. По този начин ще запълвате времето си и няма да се притеснявате от вируса и ще се храните с по-здравословна храна.

6. Спортувайте

Спорт

Няма по-разтоварващо и енергизиращо занимание от спорта. Освен това движението е полезно за здравето. Можете да правите упражнения вкъщи, да посещавате фитнес зала, да тичате в парка или да практикувате някакъв по-интересен спорт. Каквото и да изберете, важно е да се движите всеки ден. Освен това ще прочиствате и ума си докато тренирате.

7. Медитирайте

Медитация

Друга много добра идея е да започнете да медитирате. Медитацията не изисква много време, а е изключително полезна за психичното здраве. Оставайте насаме с мислите си поне веднъж на ден, а ако медитирате по два пъти, още по-добре.

8. Записвайте си целите

Цели

За да не се страхувате от това, което се случва, трябва да мислите за други неща. Една от най-добрите опции е да си поставяте цели, за които да мислите. Записвайте си нещата, които искате да постигнете, и непрекъснато мислете за начини за осъществяването им.

9. Гледайте забавни филми и предавания

Комедия

Едно от най-добрите лекарства за всичко е смехът. Вместо да гледате напрягащите новинарски емисии, пускайте си забавни филми и предавания и се наслаждавайте на това време с близките си. Ежедневната доза смях ще ви помогне да се справите със стреса и ще подсили имунната ви система.

10. Правете нещо добро всеки ден

Добро

Да направиш нещо добро за някого е най-лесният и ефективен метод да се почувстваш добре. Ако вършите добри дела, ще се чувствате полезни и удовлетворени, а това е изключително полезно за психичното ви здраве.

КАКВО МИСЛИШ?

0 Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

айнщайн

Тайната за щастието на Алберт Айнщайн

Патладжан

Грилован патладжан с бекон