Южнокорейският сериал „Squid Game“ се превърна в най-гледаният сериал на платформата Netflix и успя да измести „Бриджъртън“ за по-малко от месец след премиерата си. От компанията съобщиха, че за четири седмици „Squid Game“ е достигнал до 111 млн. души, което е абсолютен рекорд до момента. За сравнение, досегашният рекордьор „Бриджъртън“ е гледан от 82 млн. потребители на платформата.
Сериалът е с интересен сюжет, който проследява живота на 456 души с огромни дългове и много проблеми в личен план, които решават по свое желание да се включат в игра и да се борят за голямата парична награда от 39 млн. долара. Залогът обаче никак не е малък – играта е на живот и смърт. Ако загубят, цената, която трябва да платят, е собствения си живот.
Двубоите са дело на мистериозна организация, която от години набира играчи. Всички в нея носят маски, дори и организаторите на игрите. Интересен факт е, че всички участници в експеримента се намират в безизходица. Те нямат друг избор, освен да рискуват живота си, за да спечелят пари, тъй като са предследвани от кредитори, които искат да вземат органите им, имат болни родители и не могат да си позволят лечението им, или са избягали от родината си в търсене на по-добър живот, но така и не го намират.
Най-впечатляващото в „Squid Game“ са отчаяните персонажи, които смятат, че животът им извън играта не е кой знае колко по-добър, а в играта поне имат равни шансове с останалите. Мотивацията на персонажите в сериала става ясна едва на финала, но дотогава зрителят не може да устои на напрежението да разбере какво се крие зад всичко това.
Освен шестте игри, интересни са и личните взаимоотношения между участниците в експеримента – приятелства, предателства и най-вече евентуалната среща със смъртта. Инстинктът за оцеляване е по-силен от всичко. Отчаянието ги кара да продължат да играят, въпреки, че имат избор да напуснат хорър игрите, ако мнозинството от тях гласува това да се случи. Те обаче избират да стигнат до самия край и да се сбогуват с живота си в името на парите.
Успехът на сериала засилва още повече влиянието на Южна Корея на световната културна сцена. След успеха на „Паразит“, отличен с „Оскар“ за най-добър филм, Netflix обяви намерението си да инвестира през 2021 г. 500 млн. долара за създаване на сериали и филми в Южна Корея.
-
Харесва ли ви сюжетът на сериала?
-
Да
-
Не
-