in

Rassim и неговите недовършени творби

Столичната One Gallery представя една необичайна изложба, събрала недовършените творби, създадени в периода 2007-2024 година, на българския художник Rassim. С впечатляваща творческа биография, Rassim прави смел и успешен опит да визуализира своето завръщане към живописта в опита да улови съвършената форма на това пътуване, след повече от десетилетие работа с т.нар. алтернативни медии каквито са фотографията видеото и инсталацията.

Кураторът на изложбата Иван Стефанов добавя, че кариерата на художника в съвременния свят на изкуството зависи, както от художествените качества, визуалните решения и концептуалните търсения в работата му, така и до голяма степен от нейното представяне и формирането на определена аура около изключителния характер на произведението и на неговия автор. Тази стратегия e добре приета в контекста на българския неоконцептуализъм и в началото на XXI в. RASSIM вече е сред известните български художници. Участвал е в престижни международни форуми, включен е в западни издания за съвременно изкуство и е успял да превърне автора (т.е. себе си във внимателно трансформирано или по-точно коригирано произведение на изкуството.

Интересен акцент в експозицията е картината „Et in Arcadia ego“ (1630/ по Никола Пусен , която представя друг период от артистичната му работа – от 2006 година насам художникът рисува с органични материали и натурални пигменти като урина, сол, изгоряло моторно масло, петрол и син камък.

„Независимо от точното композиционно репликиране на оригинала, тази творба от серията „Стари картини“ може да се отнесе към определението недовършена поради ескизния характер на живописната й разработка и по свободното третиране на пластиката, фона и пренебрегнатата конкретика в детайла. Подобно приземяване на автора пред публиката е рядкост в съвременното изкуство, защото до голяма степен аурата на художника произлиза от мистерията на гениалността, от скритата за всички зрители работа в ателието и от илюзията за почти неръкотворната перфектност илюзия, поддържана от институционалните стандарти в света на изкуството“, коментира селекцията на картините кураторът Иван Стефанов.

Биография

RASSIM е участвал в изложбите „Тялото и Изтокът“ /Body and the East, Музей за модерно изкуство, Любляна (1998), „След стената“ /After the Wall, Moderna Museet, Стокхолм (1999), Музей Hamburger Banhof, Берлин (2000), „Кръв и мед“ /Blood & Honey/Future’s in the Balkans, The ESSL Collection, Виена (2003) заедно с Марина Абрамович, Олег Кулик, Таня Остойч, Анри Сала, Раша Тодосиевич. През 2003 година е поканен в изложбата Writing Identity. Autobiography in Art.Galerie fur Zeitgenossische Kunst, Leipzig, Germany, а през 2004 година излиза и книгата Автобиография на издателство Таймс и Хъдсън Steiner, Barbara and Yang, Jun. Autobiography, London, Thames&Hudson, 2004, 54-57. В нея RASSIM е представен в главата Disappearance заедно с Andy Warhol, Jeff Koons, Cindy Sherman и Christian Boltanski. През 2004 година е поканен от куратора Алфонс Хюг /Alfons Hug да участва в 26.Bienale Sao Paulo, Sau Paulo, Brazil с Корекции 2. От 2006 година в Серията Органични картини RASSIM започва да създава образи/рисува с холографския код на художника/ урина, а от 2010 рисува с холографския код на Земятa  изгоряло моторно масло/ петрол в опит да пресъздаде общата памет – серията Маслена живопис. През 2018 година за изложбата си СОЛ в галерия ONE Монев получава Железен орден за съвременно изкуство на Фондация „Венцислав Занков“.

За автора

Красимир Кръстев – RASSIM (р. 1972 г.) е една от най-важните фигури, осъществили радикална промяна в понятието за изкуство на българската художествена сцена през 90-те години на миналия век. Най-известната серия на RASSIM е „Корекции“, 1996-98 в която художникът работи със собственото си тяло и пресъздава актуални социални модели – на типичния мачо красавец от рекламите, на мускулестия културист, на наркомана – видеото Дрога, 1995 г., на другия, Корекции 2, 2002 година. Тази концепция го превръща в емблема не само на българската, но и на международната сцена. Автопортретът с дъмбел, включен в настоящата изложба, е част от тази серия и мултиплицира един по-ранен образ на художника.

 

Loading

КАКВО МИСЛИШ?

3.9k Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Всестранно развитият гений на Лев Толстой

Болезнени истини за семейните взаимоотношение (трейлър)