В професионален план винаги има поле за развитие. Амбициите никога не бива да свършват и за да се развиваме, трябва непрестанно да мислим как да станем по-добри в това, което правим.
Когато става въпрос за кариера, обикновено получаваме много съвети и препоръки от най-различни места. Въпреки че има какво да научим от по-опитен колега и е добре да се вслушваме в съветите на приятел, минал по нашия път, най-добрите съвети, които можем да получим, са от кариерните консултанти.
Представяме ви 8 съвета от кариерни консултанти, които ще ви помогнат да напреднете в кариерата си:
1. Всяка година правете проучване
Колкото и да сте удовлетворени от работата си, добре е от време на време да „си сверявате часовника“. Препоръчително е на всеки 2 години или дори всяка година да проучвате нови възможности, да сравнявате заплатата си със средната заплата за сферата, в която работите, и да мислите за различни начини за развитие. Ако останете повече от 2 години в една компания, на същата длъжност и със същата заплата, това означава, че не се развивате по никакъв начин и не желаете да излезете от зоната си на комфорт. Не допускайте това да се случва.
2. Не подценявайте комуникацията
Не бива да се страхувате да се включвате по време на срещите, както и да се притеснявате да поискате среща с ръководител или колега. Комуникацията е важна, така че говорете, споделяйте идеите си, изказвайте възмущението си, искайте съвети. Говорете – това е единственият начин да получите ценни знания и да разрешите различни проблеми.
3. Задавайте въпроси
Повечето хора имат грешното разбиране, че ще изглеждат глупаво, ако зададат въпрос. Въпреки че е важно да правите добро впечатление, няма нищо лошо в задаването на въпроси. Няма друг начин да постигнете напредък. Винаги, когато не сте разбрали нещо или трябва да направите някакво уточнение, говорете. Освен това е добре да си записвате. Ако задавате един и същ въпрос всеки път наистина ще изглеждате глупаво и ще създадете лошо впечатление.
4. Приемайте критики
Много е важно да се научите да приемате критики. Факт е, че никой не е перфектен. Всеки човек допуска грешки и това е нещо съвсем нормално. Не се обиждайте, когато някой ви каже, че сте сгрешили. Приемете критиката като градивна, разберете защо сте сгрешили и се постарайте следващия път да не допускате същата грешка.
5. Обръщайте достатъчно внимание на визията си
Доналд Тръмп е казал: „Обличайте се като за работата, която искате да имате, а не като за тази, която имате.“ Това послание всъщност има много по-дълбок смисъл, отколкото изглежда. Тук не става въпрос само за дрехите, въпреки че те също са много важни. Става въпрос за цялостното ви поведение – как се представяте на различни срещи, как се отнасяте с останалите хора от екипа и т.н.
6. Във всеки хаос има възможност
Често се случват ситуации, които на пръв поглед изглеждат безнадеждни. Понякога сме способни да забъркаме такава голяма каша, че да нямаме представа как ще излезем от нея. Истината е, че всеки хаос ни предоставя възможност. Това е най-удобният момент да блеснете и да се докажете. Представете си колко силно впечатление ще направите, ако разрешите проблем, който изглежда неразрешим и овладеете ситуация, която изглежда така, сякаш е извън контрол.
7. Работете по-усърдно от всички под вас и над вас
Позицията, на която сте, няма никакво значение. Винаги трябва да работите усърдно, без значение дали сте ръководител или обикновен служител. Ако искате да бъдете повишени, трябва да се докажете. Ако искате да бъдете добър ръководител, трябва да работите наравно със служителите си, дори малко повече. Без значение каква позиция заемате, винаги работете усърдно, ако искате да бъдете успешни.
8. Менторството е важно
Наличието на ментор е особено ценно. Той може да ви покаже възможности за развитие, които не забелязвате сами, да ви напътства при изпълнение на различни проекти, да ви помогне да бъдете забелязани от когото трябва. Обикновено менторите ни са по-опитни и по-способни хора от нас, така че винаги има какво да научим както в професионален план, така и относно различни житейски ситуации.
-
Полезни ли ви бяха съветите?
-
Да
-
Не
-