in

10 начина да бъдете забелязани на работа

Шеф

Всеки иска да знае какво се върти в главата на шефа му и кои са нещата, които могат да му помогнат да бъде забелязан и оценен. Няма универсално правило за това, но има неща, които можете да направите и със сигурност ще ви помогнат да се издигнете в очите на шефа си:

1. Поемайте отговорност

Без значение в какво точно се изразява работата ви, със сигурност има неща, за които носите отговорност. Всеки ръководител оценява служители, които поемат отговорност, признават грешките си и дават всичко от себе си, за да разрешат проблемите. Бягането от отговорност е непрофесионално и ядосва всеки шеф. Имайте предвид, че ако вие не носите отговорност за вашата част от работата, това се прехвърля върху шефа ви, а той има други задачи.

2. Задавайте въпроси

Сляпото подчинение и изпълняване на всяка задача, която ви бъде възложена, без да се замисляте каква е логиката и дали има такава, не ви прави добри служители. Мениджърите обичат хора, които влагат мисъл в работата си и задават въпроса „Защо?“. Смелостта и решителността, които са необходими, за да се противопоставите на ръководителя си, ако не одобрявате нещо, което той казва, ще бъдат оценени и забелязани.

3. Признавайте си, когато не знаете нещо

Много по-достойно за уважение е да признаете, че не знаете нещо, отколкото да кимате и да се правите, че разбирате и в крайна сметка да не свършите задачата, която ви е възложена. Шефът ви ще ви уважава много повече, ако си признавате, когато не знаете нещо и търсите помощ.

4. Винаги се стремете да бъдете по-добри

Поставянето на месечни или годишни цели е важно за мотивацията на служителите, но достигането на тези „таргети“ не е достатъчно, за да се откроите. Мениджърите оценяват хората, които имат стремеж да бъдат по-добри, независимо от целите, поставени от тях самите. Винаги се старайте да се развивате и да ставате по-добри и го правете заради вас самите. Това, че ръководството ще ви оцени, е бонус, но е важно да се развивате заради самите себе си.

5. Почивайте си

Може да ви прозвучи странно, но добрите мениджъри не се впечатляват от служителите, които не стават от бюрото си по цял ден и обядват, докато пишат мейли. За да бъдете продуктивни по време на работа, трябва да отделяте почивките си за качествен обяд, тренировка, разходка, четене на книга или просто малко време на въздух. Това е много по-добър вариант, отколкото да ви е страх да станете от мястото си по време на обедната почивка.

6. Езикът на тялото е важен

Важно е да знаете, че езикът на тялото ви казва много. Без да го осъзнавате, вие изпращате сигнали до шефа си. Всичко има значение – начинът, по който седите, зрителният контакт, жестовете ви и т.н. Работете в тази насока, за да излъчвате увереност. Не бъдете прекалено скромни и свити, това не се харесва на никого.

7. Покажете какъв човек сте и какво е мисленето ви

Дори в момента да работите работа, която не харесвате, важно е да демонстрирате, че имате визия за развитието си. Мениджърите харесват хората, които имат изграден план за бъдещето и мислят дългосрочно. Това показва, че сте мотивирани и целенасочени.

8. Поставяйте интересите на компанията на първо място

Лоялността към компанията няма нищо общо с това от колко време работите там. Това е нещо, което вашите мениджъри трябва да си спечелят. Ако един служител е удовлетворен от работата си, възнаграждението, отношението към него и т.н., обикновено той е лоялен и е склонен да поставя интересите на компанията на първо място. Ако сте лоялни, покажете го, ще бъдете високо оценено.

9. Показвайте, че искате да научавате нови неща

Постоянният „глад“ за знания е нещо, което малко служители притежават и е много ценно качество. За да се развивате в кариерата си и да ставате по-добри, трябва непрестанно да искате да научавате нови неща. Това е признак за интелигентност, който всеки мениджър ще забележи и оцени.

10. Никога не влизайте в ролята на жертвата

Има служители, които винаги обвиняват някой друг или обстоятелствата, за това, че не са свършили работата си и не са постигнали таргетите си. Никога не правете това. Вече споменахме колко е важно поемането на отговорност. Винаги признавайте грешките си и не обвинявайте нищо и никого за своите неуспехи.

КАКВО МИСЛИШ?

0 Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Мерилин Монро

10 малко известни факта за незабравимата Мерилин Монро

Education and science

Тест: Проверете познанията си относно научните факти