in

ЛюбовЛюбов

Рекламите на Джони Уокър – късометражни филми с дълбок смисъл и силни послания

Рекламите на Джони Уокър не са обикновени реклами. Те са по-скоро късометражни филми, които имат дълбок смисъл и силни послания. Брандът често си партнира и със световноизвестни актьори, музиканти, бизнесмени, модели и спортисти. Преди да видите някои от най-добрите реклами на Джони Уокър, прочетете малко за създаването на компанията и любопитни факти за бранда.

Всичко започнало през далечната 1819 година, когато бащата на Джон Уокър починал и светът станал не особено благоприятното място в този момент за Джон. Той дори нямал време да скърби, трябвало да измисли начин да се прехранва.

Джон разполагал със семейната ферма, която баща му оставил. В рамките на една година той успял да я продаде, а с парите отворил магазин в процъфтяващия град Килмърнок. Това бил добър ход, защото Джон имал дарбата да прави бизнес.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Liquor Store (@liquorstoreyb)

Оказало се, че има и усет за доброто уиски. По онова време в повечето магазини се продавало сингъл малц уиски (това уиски се прави само и единствено от ечемичен малц и вода). Джон не харесвал тази напитка и започнал да смесва различни видове уиски. Получавало се много добре и започнал да продава блендовете в магазина.

През 1857 година Джон умира и завещава на сина си Александър разработен бизнес. В тези години Индустриалната революция е в разгара си, а в Килмърнок се появява първият влак, който превозва стока до корабите, които пътували до 4-те краища на света.

Александър създава първия търговски бленд през 1867 година и го нарекъл Old Highland Whisky. Блендът започва да се разпространява по целия свят с помощта на капитаните на корабите.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by M&M Imports Store (@mm.storeimports)

През 1889 година синовете на Александър поемат бизнеса в свои ръце. Единият е майстор блендьор, а другият има бизнес нюх.

Популярните и днес уискита Johnnie Walker Red Label и Johnnie Walker Black Label се появяват през 1909 година. Тогава се ражда и идеята за логото. Крачещият човек е създаден от един от водещите илюстратори по това време. Той скицира логото на гърба на меню, а двамата братя веднага започват да го използват.

Така се появява едно от най-популярните уискита в света. Johnnie Walker бързо става разпознаваема марка и дори може да се каже, че е част от световната култура.

Вижте някои любипитни факти за бранда:

Джони Уокър е най-популярният скоч в света

Днес Джони Уокър е най-популярната марка и уискито е най-продаваното в света.

Вкусовият профил на уискито е противоречив

Без съмнение Джони Уокър е меко уиски и едно от най-добрите в света, но някои от блендовете имат противоречиви вкусове. Например при 12-годишното уиски с черен етикет се усеща аромат на карамел при помирисване, а при отпиване се долавя лек цитрусов вкус и деликатен вкус, дължащ се на зърнените култури.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Boney F (@bo_pinturas)

Историята на бутилките

Бутилките Джони Уокър са квадратни още от времето на Александър, синът на Джон Уокър. Той направил бутилките такива, за да не се чупят, когато се пренасят с корабите.

Най-старите бутилки 

Някои от първите бутилки, независимо пълни или празни, се продават като антики. На една от тези най-стари бутилки пише „Джони Уокър и синове“, а на самата бутилка е гравирано „федералният закон забранява продажбата или препродажбата на тази бутилка“.

Наклоненият етикет 

Етикетите на бутилките Джони Уокър се лепят под ъгъл 20°. Това също е традиция, останала от Александър. Той слагал етикетите така, за да може неговото уиски да се различава от всички останали. Изкривеният етикет се превръща в запазена марка на Джони Уокър.

Различните цветове означават различни неща

Както вероятно знаете, има червен, син, черен, златен и платинен етикет. Цветовете съответстват на качествата на самите блендове. Златният етикет е за луксозния вкус на бленда, черният етикет показва дълбокия и силен вкус на уискито, кралското синьо подсказва за уникалността на този бленд и т.н.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tassi és Társa Kft. (@tassi.hu)

Има бутилка Джони Уокър, която струва 22 000$

Тази бутилка представлява смес от 45 до 70-годишни уискита и всъщност не се продава, но стойността й е определена на 22 000$.

 

Вижте някои от най-добрите реклами на Джони Уокър: 

 

 

 

  • Харесвате ли продуктите на Johnnie Walker?

    Снимка: Instagram/johnniewalkerbg
    • Да
    • Не

КАКВО МИСЛИШ?

3 Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

„Като дъх“ – любовта е съвършеното алиби за човешката лудост

Село Гела – магията на Родопите и на каба гайдите