in

ЛюбовЛюбов

Рекламите на Джони Уокър – късометражни филми с дълбок смисъл и силни послания

Рекламите на Джони Уокър не са обикновени реклами. Те са по-скоро късометражни филми, които имат дълбок смисъл и силни послания. Брандът често си партнира и със световноизвестни актьори, музиканти, бизнесмени, модели и спортисти. Преди да видите някои от най-добрите реклами на Джони Уокър, прочетете малко за създаването на компанията и любопитни факти за бранда.

Всичко започнало през далечната 1819 година, когато бащата на Джон Уокър починал и светът станал не особено благоприятното място в този момент за Джон. Той дори нямал време да скърби, трябвало да измисли начин да се прехранва.

Джон разполагал със семейната ферма, която баща му оставил. В рамките на една година той успял да я продаде, а с парите отворил магазин в процъфтяващия град Килмърнок. Това бил добър ход, защото Джон имал дарбата да прави бизнес.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Liquor Store (@liquorstoreyb)

Оказало се, че има и усет за доброто уиски. По онова време в повечето магазини се продавало сингъл малц уиски (това уиски се прави само и единствено от ечемичен малц и вода). Джон не харесвал тази напитка и започнал да смесва различни видове уиски. Получавало се много добре и започнал да продава блендовете в магазина.

През 1857 година Джон умира и завещава на сина си Александър разработен бизнес. В тези години Индустриалната революция е в разгара си, а в Килмърнок се появява първият влак, който превозва стока до корабите, които пътували до 4-те краища на света.

Александър създава първия търговски бленд през 1867 година и го нарекъл Old Highland Whisky. Блендът започва да се разпространява по целия свят с помощта на капитаните на корабите.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by M&M Imports Store (@mm.storeimports)

През 1889 година синовете на Александър поемат бизнеса в свои ръце. Единият е майстор блендьор, а другият има бизнес нюх.

Популярните и днес уискита Johnnie Walker Red Label и Johnnie Walker Black Label се появяват през 1909 година. Тогава се ражда и идеята за логото. Крачещият човек е създаден от един от водещите илюстратори по това време. Той скицира логото на гърба на меню, а двамата братя веднага започват да го използват.

Така се появява едно от най-популярните уискита в света. Johnnie Walker бързо става разпознаваема марка и дори може да се каже, че е част от световната култура.

Вижте някои любипитни факти за бранда:

Джони Уокър е най-популярният скоч в света

Днес Джони Уокър е най-популярната марка и уискито е най-продаваното в света.

Вкусовият профил на уискито е противоречив

Без съмнение Джони Уокър е меко уиски и едно от най-добрите в света, но някои от блендовете имат противоречиви вкусове. Например при 12-годишното уиски с черен етикет се усеща аромат на карамел при помирисване, а при отпиване се долавя лек цитрусов вкус и деликатен вкус, дължащ се на зърнените култури.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Boney F (@bo_pinturas)

Историята на бутилките

Бутилките Джони Уокър са квадратни още от времето на Александър, синът на Джон Уокър. Той направил бутилките такива, за да не се чупят, когато се пренасят с корабите.

Най-старите бутилки 

Някои от първите бутилки, независимо пълни или празни, се продават като антики. На една от тези най-стари бутилки пише “Джони Уокър и синове”, а на самата бутилка е гравирано “федералният закон забранява продажбата или препродажбата на тази бутилка”.

Наклоненият етикет 

Етикетите на бутилките Джони Уокър се лепят под ъгъл 20°. Това също е традиция, останала от Александър. Той слагал етикетите така, за да може неговото уиски да се различава от всички останали. Изкривеният етикет се превръща в запазена марка на Джони Уокър.

Различните цветове означават различни неща

Както вероятно знаете, има червен, син, черен, златен и платинен етикет. Цветовете съответстват на качествата на самите блендове. Златният етикет е за луксозния вкус на бленда, черният етикет показва дълбокия и силен вкус на уискито, кралското синьо подсказва за уникалността на този бленд и т.н.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tassi és Társa Kft. (@tassi.hu)

Има бутилка Джони Уокър, която струва 22 000$

Тази бутилка представлява смес от 45 до 70-годишни уискита и всъщност не се продава, но стойността й е определена на 22 000$.

 

Вижте някои от най-добрите реклами на Джони Уокър: 

 

 

  • Харесвате ли продуктите на Johnnie Walker?

    Снимка: Instagram/johnniewalkerbg
    • Да
    • Не

КАКВО МИСЛИШ?

3 Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

“Като дъх” – любовта е съвършеното алиби за човешката лудост

Село Гела – магията на Родопите и на каба гайдите