in

ЛюбовЛюбов

Как да спрете да мислите прекалено много?

стрес

„Това, което мислите, е точно това, което ще преживеете“.

Това е нещо, което най-успешните хора в света осъзнават и единствената разлика между тях и всички останали е, че те са се научили как да използват силата на мисълта, за да постигат целите си.

Има хора, на които мозъкът им просто не изключва и те не могат да спрат да мислят. 73% от младите на възраст между 25 и 35 години прекаляват с мисленето. При хората на възраст от 45 до 55 години този процент е 52.

Свръхмисленето се случва на всеки един от нас в даден момент. Въпреки, че е в природата ни да обмисляме нещата, когато взимаме решение или оценяваме ситуация, прекаленият стрес не е полезен за никого. А когато не можете да се оттърсите от притесненията си за бъдещето, за това, какво мислят другите, и какво ли още не, в съзнанието си натрупвате много негативни мисли.

Защо ви вреди прекаленото премисляне на нещата?

Прекаленото обмисляне на трудно решение, което трябва да вземете, също може да доведе до проблеми. Преиграването на всички опции в главата ви може да предизвика „парализ чрез анализ“ – страхувате се да предприемете грешни действия и понякога не предприемате никакви, казва Тони Робинс, най-известният американски експерт по усъвършенстване. Винаги е по-добре да вземете решение, дори и грешно, отколкото да не вземете никакво.

Прекаленото обмисляне на нещата обаче може да увеличи симптомите на депресия, да повиши нивата на стрес и да замъгли преценката ви. Ако прекомерното мислене не е симптом на по-дълбок емоционален проблем, този проблем често може да бъде разрешен чрез промяна на мислите и нагласите.

Понякога да обмисляме всичко много внимателно е от полза за нас. Да обмисляте различни сценарии в главата си е добър начин за вземане на трудно решение. Визуализирането на целите е от съществено значение за постигането им. Но това са стратегии, които се използват за постигане на конкретна цел. Прекаленото мислене е различно – то не е рационално и не е част от по-голяма стратегия. То дори може да попречи на възможностите ви за решаване на даден проблем.

Прекомерната активност в мозъка е вредна за вас. Според едно проучване на Харвард тя изчерпва основния протеин, а това може да съкрати продължителността на човешкия живот, както и да има сериозни психологически последици.

Друго проучване показва, че прекаленото мислене може да доведе до тревожност, прекомерно пиене или преяждане, депресия и самонараняване. Да се научиш как да не мислиш излишно е полезно както за тялото, така и за ума ви.

Как да спрем да мислим прекалено много?

Човекът може да контролира емоциите си. Както казва Тони Робинс: „нека страхът бъде съветник, не затворник“. Време е да се изправите пред страховете си, за да можете да ги преодолете. Вижте седем стъпки, които ще ви помогнат да спрете да премисляте всичко толкова много:

1. Идентифицирайте вашите разрушителни мисли

Разрушителните мисловни модели идват в много форми – и някои са по-лоши от други. Те са склонни да изплуват когато сме под силен стрес и допринасят за негативните ефекти от прекомерното мислене. Два от най-често срещаните са рамишление и непрекъснато безпокойство.

При размишлението една или няколко свързани мисли, които са тъжни или тъмни, преминават през ума ви отново и отново. Руминацията е често срещана при перфекционистите и може да допринесе за депресия и отблъскване на другите. Непрестанното безпокойство не е свързано с конкретно събитие в живота ви, но е дълбоко свързано с вашите ограничаващи вярвания и вашата история.

2. Контролирайте вашата история

Робинс казва: „Всички ние си разказваме истории. Въпросът е дали вашата история ви дава сила или ви прави по-слаб?“. Историите, които разказваме за това кои сме, оказват влияние върху всеки аспект от живота ни.

За да преодолеете ограничаващите си убеждения, първо трябва да ги идентифицирате. Тогава сами ще осъзнаете как може да намерите положителни неща дори в негативните ситуации, или просто да ги замените с положителни мисли. Ако можете да промените това, можете да промените живота си.

3. Оставете миналото

Прекалено мислещите хора често се фокусират върху миналото, изразходвайки енергия в мисли „какви би могло“ и „какво би трябвало“… Миналото не може да се промени. Единственото нещо, което можете да промените, е значението, което му придавате. Да оставите миналото означава да не позволявате на грешките ви да контролират бъдещи решения и лошите неща да контролират емоциите ви. Прощавайки на другите, вие освобождавате гнева си. Това е един от най-добрите начини да продължите щастливи напред към бъдещето.

4. Живейте за момента

Да живееш за момента е от ключово значение да се научиш как да спреш да мислиш прекалено много. Идентифицирайте прекаленото мислене преди да излезе извън контрол. Дишайте и се съсредоточете върху сегашния момент – какво чувате, виждате, за какво сте благодарни. Медитацията ще ви помогне много в тази посока.

5. Контролирайте емоциите си

Да живеете за момента не означава да заровите негативните си емоции. За да ги овладеете, трябва да разберете кои са техните първоизточници. Често става дума за справяне с по-големите ви страхове. Когато сте наясно с основните причини за вашето прекомерно мислене, можете да започнете да го владете и да спирате негативни мисли още преди да са дошли.

6. Фокусирайте се върху решенията

„Идентифицирайте проблемите си, но вкарайте енергията си в решенията. Ако работата ви е причина за прекормерния стрес, то значи е време да преосмислите кариерата си. Ако не сте постигнали нещата, които искате да постигнете в живота си, поставете си цели, които ще ви помогнат да ги постигнете. Ако чувствате, че животът ви е извън контрол, върнете се зад волана. Тези ходове изискват смелост, но никой друг не контролира вашата реалност, освен самите вие.

7. Разберете разликата между страх и интуиция

Хората, които мислят прекалено много, обикновено имат проблем с разграничаването между страха от грешка и дълбокото чувство, че нещо не е наред. Знаейки дали страхът или интуицията ви ръководи поведението, ще ви помогне да предприемете следващите необходими стъпки. Направете няколко дълбоки вдишвания и отпуснете съзнанието си. След това отново помислете за решението на вашия проблем.

8. Задавайте си правилните въпроси

Задавайки си грешни въпроси като „защо се замислям“ отново и отново – няма да ви помогне да идентифицирате какво наистина се случва в мислите или в живота ви, казва Робинс. Тези въпроси само ще улеснят повече прекомерно мислене. Съсредоточете се върху въпроси, ориентирани към решение. Когато задавате въпроси, които ви позволяват да направите промени в собственото си поведение и да продължите напред по по-здравословен начин, определено ще подобрите живота си. Вместо да питате: „Защо всичките ми взаимоотношения се влошават?“, попитайте се: „Каква енергия излъчвам, която привлича негативни партньори?“.

КАКВО МИСЛИШ?

0 Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Уинстън Чърчил

10 факта за Уинстън Чърчил, които вероятно не знаете

Морфин

„Морфин“ – личната изповед на Булгаков