Известните личности отдавна задават модните тенденции, но имаха възможността да правят това само на червения килим. Те си партнираха с различни брандове и създаваха колекции, но откакто живеем в дигиталната ера и съществуват социалните медии, звездите премахнаха посредниците и насочиха вниманието си директно към потребителите.
Много от любимите ни знаменитости вече имат собствени брандове и създават дрехи, аксесоари, козметика и много други. Обикновено разпространяват нещата, които създават в социалните мрежи, като така имат най-голям досег с потребителите.
Ето кои са някои от най-забележителните марки на знаменитости от изминалата година:
Ким Кардашян
View this post on Instagram
Телевизионната звезда имаше натоварена година. След пускането на Skims през есента на 2019 г., марката за оформящи дрехи започна бързо да се разраства. През април Ким отвори магазин в The Groove, голям търговски център в Лос Анджелис. Звездата също споделя, че продажбите са се увеличили четири пъти през изминалата година. През юни беше обявено и че марката Skims ще произвежда бельо за летните олимпийски игри и параолимпийските игри в Токио.
През изминалата година стана факт и колаборацията на Skims и Fendi. Беше представена капсулна колекция, включваща всичко – от оформящо бельо до връхни дрехи.
През ноември Skims отвори още няколко магазина и като цяло може да се каже, че 2021 беше доста успешна година за Ким Кардашиян и нейния бранд.
Риана
View this post on Instagram
Риана е едно от най-влиятелните лица в модния свят. През 2017 година тя стартира Fenty Beauty, предлагащ безпрецедентните 40 нюанса фон дьо тен. По-късно се появи и марката за бельо Savage x Fenty, която се оказа доста успешна и дори се говори, че ще бъдат отворени магазини Savage x Fenty през 2022 година.
Кание Уест
View this post on Instagram
Рапърът, предприемач и кандидат за президент Кание Уест оказа огромно влияние върху модната индустрия. Той е работил с модните гиганти Nike, Louis Vuitton, Adidas и други.
Маратонките Yeezy на West започнаха да се продават по цял свят и рапърът сподели, че има 100% собственост в Yeezy, което обаче не беше потвърдено от Adidas.
През 2020 г. Уест сключи 10-годишен договор с Gap Inc. за създаване на линия облекла Yeezy. Първата дреха от тази линия беше синьо пухено яке, което поставя рекорд в продажбите.
Бионсе
View this post on Instagram
Бионсе Ноулс-Картър работи усилено върху своята марка за спортни дрехи Ivy Park, на която е съосновател, заедно с Topshop и Parkwood Ventures. След като през 2018 година се появиха обвинения в сексуално насилие около сър Филип Грийн, главен изпълнителен директор на Topshop, певицата изкупи всички акции на Грийн. Бионсе си партнира с Adidas за Ivy Park x Adidas. През ноември тази година беше представена петата съвместна колекция.
Кайли Дженър
View this post on Instagram
Риалити звездата, предприемач и по-малка сестра на Ким стартира своята марка за бански костюми Kylie Swim през септември, като увеличи акаунта на марката в Instagram до близо 1 милион последователи само за няколко месеца и разпродаде много артикули онлайн.
Дженър също така управлява бранда Kendall + Kylie, заедно с по-голямата си сестра Кендъл Дженър.
Кайли основа и Kylie Cosmetics през 2015 г., както и Kylie Skin, през 2019 г.
Рийз Уидърспун
View this post on Instagram
Актрисата създаде марката Draper James през 2015 г. Пет години по-късно Draper James се обедини с Lands’ End за колекция от дамски бански костюми. На следващата година бяха добавени стоки за дома и дори продукти за домашни любимци.
Дрейпър Джеймс си партнира и с хотел Hermitage в Тенеси, като осигурява облеклото на целия персонал в хотела.
През 2022 година се очаква колаборацията на марката с Kohl’s.
Том Брейди
View this post on Instagram
Професионалният футболист и съпруг на Жизел Бюндхен създаде марка за мъжко облекло, наречена Brandy. Онлайн магазинът ще стартира на 12 януари.
Кейт Хъдсън
View this post on Instagram
Кейт Хъдсън всъщност има няколко марки. Тя е създателка на Fabletics, бранд за спортно облекло, InBloom, за хранителни добавки и King St. Vodka, предлагаща водка.
Fabletics е създадена през далечнатаа 2013 година, заедно с Адам Голдънбърг и Дон Реслър. По-късно е създадено и приложение Fabletics Fit.
През март 2021 година Fabletics разкри, че е надхвърлила 500 милиона долара годишни приходи.
Хъдсън е съосновател и на Happy x Nature, създадена през 2019 година. Тази марка обаче не успява и е закрита заради пандемията през 2020г.
Сестрите Уилямс
View this post on Instagram
Серина стартира своя собствена марка за облекло и аксесоари, S by Serena, през 2018 г., след работата си с Nike и Home Shopping Network.
Винъс Уилямс, по-голямата сестра, също е в модната индустрия. Тя създаде EleVen, марка за спортно облекло през 2007 г.
Тя също така си партнира с Carbon38 за тенис колекция.
През 2019 г. Винъс започва да инвестира в Asutra, марка за уелнес и красота.
Дрю Баримор
View this post on Instagram
Баримор стартира Flower Beauty в Walmart през 2013 г., а по-късно създава и Dear Drew. През септември 2020 г. актрисата стартира своето дневно токшоу „Шоуто на Дрю Баримор“ по CBS, стартира свое собствено лайфстайл списание и беше избрана за креативен директор на Garnier през февруари.
Виктория Бекъм
View this post on Instagram
Няма как да не споменем Виктория Бекъм. През 2011 г. се появи марката Victoria Beckham или VVB. Victoria Beckham Beauty се появи осем години по-късно. Британската дизайнерка се радва на голям интерес към бранда ѝ. Тя също си е сътрудничила с Target и други брандове.