Правилното използване на езика на тялото може да бъде много полезно на работа. Вижте няколко трика, с които можете да бъдете забелязани от колегите си или да привлечете и задържите вниманието, когато презентирате или говорите пред колегите си:
Говорете на нисък тон
Говоренето на нисък тон вдъхва увереност на хората около вас, показва проучване на университета „Макмастър“ в Канада. Не е нужно да преправяте гласа си, а просто го отпуснете като презентирате или говорите по телефона. Когато се притеснявате, гласните струни може да се свият и това да накара гласа ви да звучи по-високо и различно от обикновено.
Гледайте колегите си в очите
Хората често осъществяват зрителен контакт едва в 30% от времето, когато говровят пред хора или групи. За да създадете емоционална връзка, трябва поне да удвоите това време. Когато говорите пред хора, опитайте да задържите погледа на някого поне от 3 до 5 секунди.
Дръжте брадичката си в нормална позиция
Когато признавате грешка в работата си, внимавайте за брадичката, съветват експерти по езика на тялото. Ако я държите твърде високо, изглеждате сякаш сте възмутени. Ако е много ниско – ще изглеждате слаби. Най-добре е брадичката ви да бъде в средата, за да излъчвате увереност и компромис.
Осъществете физически контакт ако е възможно
Физическият контакт може да създаде за по-малко от 1/40 от секундата човешка връзка. Ако докоснете някого леко и непринудено по ръката, това ще поривлче моментално вниманието му и ще увеличи чувството на доверие между вас, както и ще понижи кортизола, който е отговорен за стреса.
Усмихвайте се
Да се усмихвате и да бъдете позитивна личност прави много добро впечатление и всички колеги искат да общуват с вас. Особено важно е да се усмихвате по време на интервю за работа. Изследвания от университета в Дюк показват, че участниците запомнят по-лесно имената на хора, които се усмихват, отколкото на хора с неутрално изражение.
-
Притеснявате ли се, когато говорите пред други хора?
-
Да
-
Не
-