in

Fendi- синоним на качество и лукс

Fendi
Снимки: Instagram/silviaventurinifendi

Fendi е една от най-големите луксозни италиански модни къщи. Брандът е най-известен със своите кожени изделия, но предлага също облекла за мъже и жени, аксесоари, очила, парфюми и други.

Подобно на повечето модни къщи, Fendi носи името на основателите си, но това, което прави Fendi по-различна от останалите е, че компанията все още (частично) е собственост на семейство Fendi.

Адел Казагранде е родена през 1897г. и започва да работи като дизайнер на много ранна възраст. През 1918 година, когато е само на 21 години, тя отваря първата си работилница за кожени изделия в Рим.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Fendi (@fendi)

Компанията получава името „Fendi“, след като Адел се омъжва за Едуардо Фенди през 1925г. Двамата работят усилено и предлагат малки и средни кожени изделия, а освен това изработват и пухени изделия. Брандът бързо става доста успешен и става известен най-вече с кожените си чанти. В рамките на 10 години модната къща се разраства и семейство Фенди отварят няколко магазина в Италия.

Адел и Едуардо имат 5 дъщери- Паола, Анна, Франка, Карла и Алда. И петте участват активно в семейния бизнес и помагат за разрастването му.

Най-голямата сестра, Паола, се присъединява към компанията през 1946г., когато е едва на 15 години. Впоследствие и сестрите ѝ започват да работят, а когато Едуардо умира през 1954 г., петте жени започват да работят усърдно за компанията и внасят нова, свежа енергия, която се отразява много добре на бранда.

След като пускат първата си линия, палтата с естествен косъм на Fendi са нещо, за което всички говорят. През 60-те години обаче пухените дрехи започват да се считат за старомодни и обикновени.

Появата на Карл Лагерфелд

За щастие през 1965 година съдбата на Fendi се променя. Сестрите Фенди наемат младия дизайнер Карл Лагерфелд, за да модернизира кожите. Благодарение на него, начинът, по който хората гледат на пухените палта, се променя напълно. Той прави истинска революция в света на модата. Превръща тежките и старомодни кожени палта в модерен, лек и мек моден артикул.

Лагерфелд искал да направи нещо съвсем ново и различно, затова експериментирал с различни материали, модели, кройки и цветове. Колекциите на Fendi бързо добиват популярност и превземат модните подиуми. Първата колекция на Лагерфелд позволява на бранда да излезе на международния пазар, благодарение на президента на Bloomingdales, който бил впечатлен от колекцията.

Управлението на петте дъщери

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Anna Fendi (@annafendiofficial)

През 1978 година Адел умира и вече официално компанията е в ръцете на 5-те жени. Всяка от тях поема различна част от компанията- едната се занимава с кожите, другата отговаря за продажбите, трета за ателието и т.н.

Адел сравнява петте си дъщери с петте пръста на ръката. Тя казва, че всяка от тях е от решаващо значение за развитието на компанията и модната къща не би могла да съществува без перфектна хармония между тях.

Подобно на много модни къщи, Fendi започва да разширява дейността си през 1980г. Започват да предлагат костюми, дънки, аксесоари, часовници, керамика и декорации за дома. През 1985г. Fendi дори произвежда униформите на полицаите в Рим.

Трето поколение

Част от модната къща все още е собственост на семейство Фенди, тъй като Силвия Вентурини Фенди, дъщеря на Анна Фенди започва работа като дизайнер в модната къща през 1994г., а от началото на 2000-те години тя отговаря изцяло за аксесоарите, мъжкото облекло и детското облекло.

Въпреки че компанията вече е собственост на LVMH Group, Силвия продължава да бъде част от модната къща с идеята да запази традициите живи. Тя работи с Лагерфелд в продължение на 20 години, докато той не почина през 2019г. След смъртта му, Силвия Фенди става креативен директор на марката. Силвия е известна с това, че е създала някои от най-емблематичните чанти на марката. Тя винаги е търсила практичността, функционалността и лекотата в чантите.

Влиянието на модната къща

Има някои неща, които са се превърнали в символ на модната къща и са популярни до ден днешен. Един такъв модел е чантата Baguette, която излиза на пазара през 1997г. Чантата е любима на много знаменитости, като Мадона, Наоми Кембъл и Джулия Робъртс. От 1997г. до сега има над 1000 версии на чантата и се твърди, че именно тя е причината LVMH да иска да инвестира в компанията. Други известни чанти на марката са чантата Roll, представена през 1999 г., чантата Ostrich- през 2002 г. и чантата Biga- през 2003 г.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Fendi (@fendi)

Чантите на Fendi се открояват, защото са различни. Създателите им експериментират с материалите, цветовете, шарките и в крайна сметка се получават чанти, които изпъкват на фона на останалите.

Loading

  • Харесвате ли бранда?

    Fendi
    • Да
    • Не

КАКВО МИСЛИШ?

0 Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Кралските правила, които всеки може да следва

Ким Кардашиян с най-скъпата рокля на Met Gala 2022