in

9 причини защо огладнявате след ядене

Случвало ли ви се е да обикаляте хладилника, или да търсите още нещичко да хапнете веднага, след като сте станали от масата? Да не се чувствате напълно заситени след ядене е смущаващо, особено, ако не можете да разберете дали сте наистина гладни, или ядете от скука. Има много причини да изпитвате глад след хранене. Гладът е естествен повик на вашето тяло, което ви сигнализира, че се нуждаете от още храна. Това, разбира се, не е нещо, което можете да игнорирате. Затова е добра идеята да се вгледате в хранителните си навици и да определите причината за необходимостта, която изпитвате, да хапнете още нещо.

Според д-р Ерик Берг, цитиран от онлайн изданието Оne Green Planet, гладът след хранене се дължи на процеса инсулинова резистентност. Според него някои хора просто не могат да абсорбират хранителните вещества в телата си. За щастие повечето причини за глада след хранене могат да бъдат премахнати. Ето няколко обяснения защо неочаквано се появява гладът и какво можете да направите.

1. Липсва ви достатъчно сън

Да спим достатъчно е жизнено важно за нашето здраве. Сънят се отразява на мозъка, на имунната система и на почти всеки орган в нашето тяло. Той е жизнено необходим, за да може то да функционира правилно. За изненада на мнозина, сънят е свързан и с контрола на апетита. Пълноценният сън помага да се регулира хормона грелин, отговорен за стимулирането на апетита. Ако се лишите от пълноценен достатъчен сън, може да се чувствате по-гладен, отколкото обикновено. За да регулирате глада, опитайте да спите поне 8 часа в денонощието.

2. Не приемате достатъчно протеини

Протеините играят важна роля в контрола на апетита. Те съдействат да се чувствате сити по-дълго време, като редуцират нивото на хормона на глада. Затова, когато се храните бъдете сигурни, че приемате достатъчно храни, които балансират въглехидратите, протеините и мазнините.

3. Живеете в стрес

Прекаленият стрес често води до засилен апетит. Това става заради увеличаването на нивата на кортизол в организма. Този хормон стимулира глада и апетита. В резултат на това, въпреки че ядете, оставате гладни.

4. Не приемате достатъчно фибри

Храните, богати на фибри, управляват отлично необходимостта да приемате все повече храна. Това е така, защото е нужно повече време те да бъдат усвоени, отколкото храните с ниско ниво на фибри. Приемането на повече фибри намалява хормона на глада и създава чувство на ситост. Затова диетолозите съветват да включите в менюто си повече храни, които съдържат овес, ленено семе, сладки картофи и портокали.

5. Храните се твърде бързо

Експертите по хранене са установили, че са нужни около 20 минути от приемането на първата хапка, за да получи мозъкът първите сигнали за ситост. Затова, ако се храните прекалено бързо, не давате на тялото достатъчно време, за да почувства, че гладът е задоволен. Затова опитайте да се храните по-бавно. Като допълнение – избягвайте да се храните, докато сте разсеяни или гледате телевизия, защото това отнема възможността да контролирате какво и колко хапвате.

6. Не приемате достатъчно мазнини

Включването на достатъчно здравословни мазнини в хранителния режим играе важна роля, за да се чувствате сити. Това е така, защото мазнините се разграждат по-бавно. С други думи – отнема повече време на стомаха ви да ги смели. Опитайте да добавите към вашето меню храни като авокадо и ядки, които съдържат здравословни мазнини.

7. Тялото ви не е достатъчно хидратирано

Всички знаем, че пиенето на вода е важно и полезно за здравето. Но въпреки това мнозина не приемат достатъчно вода. Освен че е жизненоважна за здравето ни, водата се отразява и на апетита. Много пъти, когато си мислите, че сте гладни, всъщност сте жадни. Затова, преди да потърсите нещо за хапване веднага след хранене, опитайте да изпиете 1-2 чаши вода, за да проверите дали гладът няма да изчезне.

8. Липсва ви достатъчно физическа активност

Когато не се движите достатъчно, изразходвате по-малко калории. Това временно намалява чувството за глад, затова когато седнете на масата, хапвате по-малко. Скоро след това обаче организмът разбира, че не е приел онези хранителни вещества, които са му необходими, и ви сигнализира с измамни сигнали да хапнете още нещо.

9. Не приемате достатъчно качествени хранителни вещества

Ако се храните предимно с тъй наречената джънк фууд – чипсове, снаксове и т.н. не успявате да доставите на организма си витамините и минералите, от които се нуждае. Нищо чудно, че скоро след това коремът ви се обажда, за да поиска своето. Опитайте да балансирате диетата си и ще видите, че  няма да изпитате чувството на глад скоро след хранене.

  • Случва ли ви се често да се чувствате гладни след хранене?

    healthy eating
    • Да
    • Не

КАКВО МИСЛИШ?

1 Глас
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Алое вера – растението с безброй ползи за здравето и красотата

Най-романтичното писмо на всички времена – историята на Джони Кеш и Джун Картър