in

ЕхаЕха

5 от най-креативните обяви за работа

Промяната на работното място е неизбежна част от живота. Независимо какви са причините за търсенето на нова работа, процесът не винаги е особено приятен. Всичко покрай търсенето и започването на нова работа е някак твърде официално и сериозно. Обикновено обявите за работа представляват безкраен списък от изисквания и задължения, свързани с длъжността.

Издирването на свободни позиции, изпращането на CV, ходенето на интервюта и т.н. може да бъде доста стресиращо преживяване, но не е задължително да бъде така. Обикновено още по обявата за работа можете да си направите изводи за компанията. Има работодатели, които са по-креативни от останалите и правят процеса по подбор на персонал доста по-интересен и забавен. Подбрахме някои от най-креативните обяви за работа, повечето от които са на големи и популярни компании.

1. McDonald’s

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mcds works for Me (@statesville_troutman_mcds_)

Популярната верига за бързо хранене обикновено е предпочитано място за работа от ученици и студенти. Това се дължи на гъвкавото работно време, което може да се съобрази с ангажиментите в училище и университета, както и на факта, че не се изисква някакъв опит за започване на работа там. За да покажат, че това е компания, подходяща за млади хора без опит, McDonald’s създават креативни постери, на които са разменени местата на някои храни от менюто им. Например бургер, сложен в картонена кутия за пържени картофи или пържени картофки в купичка за сладолед. Под изображенията има две кратки изречения: „Търсим студенти. Не е необходим опит“. Тази обява е много креативна и хитра, тъй като присъстват елементи от менюто на заведението, с което привличат вниманието, и в същото време приканват хората с желание за работа, макар и без опит.

2. Обява за шофьор на училищен автобус

Когато се предлага не особено примамлива работа, какъвто е случая с McDonald’s, както и работата като шофьор на автобус, работодателите трябва да бъдат доста креативни, за да успеят да намерят служители. Ако наемате хора за голяма компания, занимаваща се с финанси, например, не са необходими подобни креативни подходи. Фирма в САЩ, набираща шофьори за училищни автобуси, използва самите автобуси за разпространяване на обявата. На жълтите автобуси са изписани следните надписи: „Когато децата не са на училище, вие също не сте на работа“, „Никога няма да си взимате работа за вкъщи. Всъщност, би било незаконно“, „Ще изкарвате по 16.25$ на час за нещо, което родителите правят без да получават пари.“

3. Waste creative

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Waste Creative (@wastecreative)

По време на локдауна, играта Animal Crossing доби голяма популярност. Агенцията Waste creative се възползва от популярността на играта за създаването на доста креативна кампания за подбор на персонал. Компанията създава виртуална реплика на офиса, която кандидатите за работа и евентуални бъдещи служители могат да посетят в играта. Когато посетят „офиса“ в играта, кандидатите могат да намерят информация за задача, която трябва да изпълнят, като част от подбора, която е закачена на информационно табло. Идеята на тази различна обява за работа, е от Waste да намерят таланти, които могат да бъдат дори хора, които никога не са се замисляли за работа в тази сфера.

4. Jobs in town

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Luis Kohle (@luis_kohle)

Германска платформа за търсене на работа организира кампанията „Life is too short for the wrong job“. Тази кампания се провежда през 2006 година и печели множество награди. Идеята е много интересна- слагат плакати на най-различни машини, които всички използваме ежедневно- кафе автомати, обществени перални, колонките на бензиностанциите, детските люлки-колички и много други. На тях са изобразени хора, които стоят вътре в машините и извършват съответните дейности- правят кафе, перат и т.н.  Идеята на кампанията е да подтикнат хората, които не харесват работата си, да я сменят.

5. Burger King

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Burger King (@burgerking)

Враждата между двете големи вериги за бързо хранене не е нещо ново. Те се състезават откакто съществуват и именно това прави тази обява за работа толкова забавна. Burger King търси да назначи маркетинг мениджър, но в обявата пише „аркетинг ениджър“, а отдолу с малки букви пише „не споменавайте М“. Препратката към McDonald’s прави обявата доста забавна, привличаща вниманието и примамлива и вероятно именно поради тази причина са получили хиляди CV-та.

 

  • Коя обява ви се струва най-креативна?

    • McDonald’s
    • За шофьор на училищен автобус
    • Burger King
    • Waste creative
    • Jobs in town

КАКВО МИСЛИШ?

2 Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Снимки: Instagram/grimes

Най-шантавите идеи на жената до Илон Мъск

Авокадото – суперхрана за здраво тяло