Истината е, че доня Летисия прикова вниманието ни още в самото начало на връзката си с (тогава) испанския принц Фелипе преди близо 20 години. Тогава испанските, пък и световни медии, се разшумяха не защото симпатичната журналистка имаше каквато и да е репутация на модна икона, а заради излъчването ѝ на независима, свободна жена с мнение.
Беше хем някак необичайно една разведена журналистка с ясни позиции по всевъзможни теми и без капка синя кръв в родословието си да бъде избраницата на принца, хем всички поданици на кралство Испания се оказаха прелъстени от чара ѝ и усещането за глътка свеж въздух в една закостеняла институция.
Монархиите не са това, което бяха! А Летисия едновременно прикова вниманието на обществото с репликата си „Сега говоря аз!“, когато принц Фелипе се пробва да я прекъсне на светско събитие, хем не допусна скандал нито в своето поведение, нито в семейството си, което успешно управлява с фина ръка вече доста години…
Работещото момиче стана принцеса, после принцесата се превърна в кралица, а един хубав ден се оказа, че доня Летисия, както с любов я наричат испанците, е вече жива модна икона.
Елегантна точно до онази точка на деликатен финес, отвъд която би била скучна, кралицата съчетава безвременната класика на женския гардероб със собствената си интерпретация за модерност. Резултатът едновременно всява респект и зашеметява.
И докато зимата не е най-подходящото време за разходки с впечатляващи тоалети, доня Летисия отново спечели адмирациите на народа си (и модната преса) с три изключително точни попадения.
Още дълго време ще се говори за червената шапка тип „тюрбан“, с която кралицата се появи по време на посещението си в Стокхолм преди обичайната празнична еуфория. Изключително изискан, с усещането за шик от друга епоха, аксесоарът се оказа на марката Carolina Herrera, също както и наметката на доня Летисия във въпросния ден. И докато хората просто се влюбиха в елегантността на ансамбъла, журналистите побързаха да отбележат, че марката Carolina Herrera всъщност принадлежи на испанската група Puig и с този моден акт кралицата показва дискретен патриотизъм. Неслучайно по време на посещението си тя „дефилира“ и с рокли на Pedro del Hierro (голяма любов на автора на тази статия!) и Cherubina.
View this post on Instagram
Но второто ударно зимно попадение на кралицата наистина разчувства всички: в своя куфар прозорливата дама беше сложила и дълга рокля на H&M – модел, вече носен от бъдещата наследница на шведския трон, Виктория.
Не съм сигурна дали родните труженици по протокола биха разбрали напълно какъв висш пилотаж в PR-a е този моден избор! От една страна, доня Летисия се показа на свръхофициално събитие в рокля, която повечето жени също могат да си позволят. Жени, които „не работят кралици“! Тази идентификация с обикновените хора е една от причините за „народната любов“ към доня Летисия.
От друга страна, марката H&M е шведска, с което испанската кралица направи своя реверанс към домакините. И не на последно място: фактът, че бе подбрала модел, харесван и от принцеса Виктория, се оказа виртуозна илюстрация на прословутата тиха женска дипломация.
View this post on Instagram
На свой ред цветът – тъмносиньото, беше прелюдия към януарското модно заиграване на доня Летисия.
Обръщането към тъмносиния цвят след празниците определено направи впечатление и отекна в испанските медии. Още голямата Коко Шанел навремето прозорливо е отбелязала, че този цвят е „черното“ на топлото време, но доня Летисия успя да го вкара адекватно и без скованост в зимния си гардероб също.
View this post on Instagram
Този януари кралицата многократно се появява на публични събития с тъмносини палта, жакети и панталони (понякога с класическо бяло райе), като по този начин се разграничава от строгата предвидимост на черното, както и от внушението му за femme fatale. Синьото бяга от скуката, носи асоциация (факт!) за по-топли дни, като едновременно работи и за по-делови външен вид – предвид класическите кройки, които кралицата предпочита. Посланието е включително за влизане в ритъм след дългите фиести и почивни дни, и то в един свят с немалко належащи проблеми.
Някои испански модни журналисти дори отбелязаха, че по този начин доня Летисия прави реверанс към идеята за power dressing от 80-те, когато жените масово започнаха да заемат влиятелни позиции…
Е, трудно би било тази фина дама да намери по-влиятелна и обсъждана позиция от тази на кралица, но едно е сигурно: всеки неин моден избор „говори“, а посланието после дълго бива тълкувано.
-
Харесвате ли стила на кралица Летисия?
-
Да
-
Не
-