in

12 любопитни факта за Gucci

Gucci
Снимки: Gucci/instagram

Когато говорим за луксозни модни брандове, Gucci е един от първите, които ни идват на ум. Не всеки може да си позволи дрехите и аксесоарите на Gucci, но има някои интересни неща за марката, които вероятно не знаете и ще ви бъде любопитно да научите:

1. Брандът Gucci е създаден през 1921 г. във Флоренция, Италия от Гучио Гучи. Тогава той е на 40 години.

2. Компанията стартира с производство на качествени чанти и кожени куфари, които до днес са един от най-популярните артикули на Gucci. Сред първите продукти на марката са и кожени седла, които Гучио Гучи продава на състезатели в конни надбягвания.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Gucci Official (@gucci)

3. Въпреки, че Гучи стартира в Италия, стилът на дрехите му е вдъхновен от хората, живеещи в Лондон и около Англия. Преди да създаде своя бранд, той работи като асонсьорен оператор в известния лондонски хотел Savoy. Там той среща известни личности като Уинстън Чърчил и Мерилин Монро и техните аксесоари го вдъхновяват да създаде своя собствена марка.

4. Разпознаваемото лого на Gucci с двете стремена е видяно за първи път през 50-те години на миналия век и оттогава остава ключова част за бранда. То се появява първо на кожено седло, а след това Гучи започва да го използва за много други неща, включително куфари и бижута.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Gucci Official (@gucci)

5. Гуччио Гучи управлява компанията до смъртта си през 1953 г. След това неговите синове поемат бизнеса в свои ръце и започват да популяризират продуктите сред холивудските знаменитости. Популярната чанта Gucci Hobo Bag е носена от звезди като Елизабет Тейлър, а щампата Флора, която е видяна за първи път върху шалове, е поискана специално от принцесата на Монако Грейс Кели. Шалът е проектиран от Родолфо Гучи, един от синовете на Гучио.

6. Известното лого с двойно GG е създадено след смъртта на Гучио Гучи в негова чест през 1960 г.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Gucci Official (@gucci)

7. През 80-те години на миналия век Gucci почти фалира след като скандални разкрития за семейството излизат в пресата. През 1994 г. Том Форд става креативен директор на компанията с надеждата да доведе някаква положителна промяна. За 5 години брандът отчита увеличение на продажбите с 90% и стойността на модната къща е около 4 млрд. долара.

8. Gucci „Genius Jeans” влизат в рекордите на Гинес като най-скъпият чифт дънки в целия свят. През 1998 г. те са оценени на $3,134.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Labelholics (@labelholicsofficial)

9. Един от най-известните артикули на Gucci е „Bamboo Shopper“. През 40-те години на миналия век Италия е под управлението на диктатора Бенито Мусолини, кожата често е трудна за намиране и Gucci започва да използва други материали за много от продуктите си, сред които коприна и бамбук.

10. Шестнадесет години след създаването на компанията, Gucci прави първото си модно ревю във Флоренция – градът, в който е основана компанията.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Gucci Official (@gucci)

11. През 2015 г. Том Форд напуска компанията, за да създаде свой собствен бранд, а неговото място заема Фрида Джанини. През 2015 г. ролята на креативен директор се поема от Алесандро Микеле. Оттогава продажбите на компанията са нараснали с 12%.

12. Gucci е първият моден бранд, който става домакин на модно ревю в Уестминстърското абатство, Лондон през 2017 г.

Прочетете още:

Том Форд – пътят от ранчо в Тексас до върхове в света на модата

КАКВО МИСЛИШ?

0 Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

бамбук на щастието

Бамбук на щастието – растението, което привлича здраве, пари и успех

доброто

Съпричастност – другото име на Доброто