in

10 златни правила за това как да бъдеш страхотен шеф

Лидер

Повечето хора мечтаят да бъдат на ръководна позиция в работата си, но само тези, които са били „шефове“ знаят колко отговорна всъщност е тази позиция. Ако пък сега започвате такава работа, вероятно една от основните ви цели е да бъдете добър шеф, който служителите да не мразят. Макар че недоволството на служителите несъмнено пада върху шефа, има някои неща, които можете да направите, за да ви уважават и харесват.

Ето 10 златни правила за това как да бъдете добри ръководители:

1. Опознайте хората

Когато ръководите екип от хора, едно от най-важните неща е да ги познавате много добре. Когато знаете силните и слабите страни на всеки един от подчинените си, можете да разпределите задачите така, че всички да бъдат удовлетворени и щастливи. Ако откриете нещата, в които всеки е добър и му възлагате задачи, свързани с тези умения, всички членове на вашия екип ще бъдат удовлетворени и мотивирани.

2. Мислете като служител, действайте като мениджър

Един много ценен съвет за всички мениджъри е да не забравят периода, в който и те са били обикновени служители. Припомнете си кои са били нещата, които самите вие сте искали, когато сте били на по-ниска позиция- повишение, похвали, допълнителни почивни дни и т.н. Просто се опитвайте да мислите като служителите си и да удовлетворявате желанията им, така ще имате сплотен и предан екип, който ще върши чудеса.

3. Бъдете вдъхновяващи

Много хора живеят в заблудата, че когато са шефове, трябва просто да диктуват правилата и да раздават задачи. Но ако искате работата наистина да върви, трябва да бъдете вдъхновяващ лидер, а не просто шеф. Ако обичате работата си и търсите начини да подобрите работния процес, ще бъдете вдъхновение за екипа си и те също ще се стремят към това.

4. Не създавайте приятелства

Често срещан сценарий е някой от екипа да бъде повишен и от колега да се превърне в шеф на същите хора. Това е доста сложна ситуация. Съвсем нормално е да сте завързали някакви приятелства, докато сте работили с тези хора, но не бива да го показвате и да имате различно отношение към част от екипа. Важно е да поставите ясни граници и да запазите отношенията професионални.

5. Бъдете концентрирани

Важно е да поддържате ясна и последователна комуникация със служителите си. Разсеяният шеф е демотивиращ шеф. Бъдете концентрирани, винаги слушайте внимателно, когато някой от екипа ви разговаря с вас. Всеки служител иска да бъде чут и да получи необходимото внимание. Ако постигнете това, те ще бъдат много по-мотивирани и продуктивни.

6. Не карайте служителите ви да се опитват да четат мислите ви

Когато искате нещо да бъде свършено, отидете при човека, който искате да го свърши и му дайте точни и ясни насоки относно това какво точно искате да бъде направено и как да го направи. Не очаквайте, че служителите ви могат да четат мисли и не искайте от тях да вършат неща, които не сте им казали да свършат. Ако обясните или опишете конкретно какво искате от тях, вероятността работата в крайна сметка да бъдете свършена и то по най-добрия начин, е доста по-голяма.

7. Не забравяйте, че преди всичко те са хора

Членовете на вашия екип са хора, а не роботи. Не го забравяйте и се опитвайте да проявявате максимално много разбиране и подкрепа. Уважавайте личния живот на всеки от служителите си и се старайте да бъдете либерални, когато става въпрос за отсъствие от работа заради важно събитие, като рожден ден, празник в детската градина и т.н. Важно е тези хора да се чувстват разбрани и да получават човешко отношение, за да бъдат мотивирани да вършат работата си и да бъдат лоялни.

8. Уважавайте мнението на всички членове на екипа

Истинските лидери искат да чуят мнението на всеки член на екипа преди да вземат някакво решение. Поговорете с тях относно идеите, които имате, чуйте какво мислят и вземете предвид мнението им, когато взимате окончателно решение. Така ще се чувстват значими и ценени, което ще помогне също да ви уважават повече и да бъдат по-мотивирани в работата си.

9. Трябва похвалите да са повече от критиките

Обратната връзка, независимо дали е положителна или негативна, е неизменна част от работата на мениджъра. Обикновено поне веднъж в годината всеки мениджър трябва да даде обратна връзка на всеки един от служителите за това как се е справил през годината. Добре е тази обратна връзка да се състои от повече похвали, отколкото критики. За да успеете да постигнете това обаче, трябва всеки път когато е необходимо да отправяте градивни критики към тях.

10. Научете се да признавате грешките си

Всеки допуска грешки- както вашите служители, така и вие. Никога не обвинявайте някой друг за своите грешки и признавайте вината си, когато имате такава. Така ще си спечелите уважението им и работата ще върви много по-гладко.

  • Харесвате ли шефа си?

    Шеф
    • Да
    • Не

КАКВО МИСЛИШ?

0 Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Зеленчуци

Кои са 10-те най-здравословни зеленчука?

Кокода

Кокода- рибно севиче от Фиджи