На 5 април, 1998 г е отворен за движение най-големият висящ мост в Япония – Кайкио. Той свързва град Кобе с остров Аваджи, като преминава над натоварения пролив Акаши.
Преди да бъде изграден, фериботи извозват пътниците през пролива Акаши. Опасният воден маршрут често е подложен на силни бури – през 1955 година два ферибота потъват в такава буря и загиват 168 деца. Последвалият шок и публично недоволство убеждават правителството на Япония да започне планове за изграждане на висящ мост над пролива. Първоначалният план е за смесен железопътен и автомобилен мост, но когато започва изграждането на моста през 1986 г., съоръжението е ограничено само до обикновен пътен мост с шест платна за движение.
Цялата дължина на моста е 3911 метра. Състои се от 3 отсечки, като централната е дълга 1991 метра, а всяка от другите две е по 960 м. Централната отсечка първоначално е 1990 метра, но голямото земетресение в Кобе на 17 януари 1995 година размества колоните забележимо (само колоните са повдигнати) и това налага тя да бъде удължена с 1 метър.
Съоръжението е така проектирано и изградено, че да издържа ветрове до 286 км/ч., земетресения до 8,5 по скалата на Рихтер и силни морски течения. Основните две носещи опори се издигат на над 298 метра над морското равнище, мостът може да се удължава в резултат на нагряването до 2 м в рамките на деня. Стоманените въжета имат общо 300 000 километра стоманена жица, всяко е с диаметър 112 сантиметра и е усукано от 36 830 жици.
Общата стойност на моста е оценявана на 3,6 милиарда долара към 1998 година, като идеята е сумата да бъде покрита от таксите за преминаване на моста. Тарифата е 20 долара и се плаща от близо 23 000 превозни средства на ден.