in

Позата на спане има значение

Човек прекарва една трета от живота си в сън. Най-важната роля на нощната почивка е да обновява силите ни и да ни носи свежа енергия. Докато спим, телата ни се освобождават от токсините, мозъкът ни се възстанонява. Сънят ни помага да преборим болестите и да балансираме емоциите си. Заради всичко изброено до тук, много често обръщаме внимание на това колко време спим, но рядко – в каква поза спим.

Оказва се, че намирането на най-оптималната поза за сън е важно не само за да извлечем максимална полза от почивката, но и за да избегнем някои физически проблеми след това.

Има три главни пози в които спим – по корем, по гръб или на една страна. Всяка от тях има своите ползи и недостатъци, разкриват експертите от Медицинския академичен център Кливланд.

По гръб

Да се спи по гръб е здравословно за гръбначния стълб. Причината е, че земната гравитация „дърпа“ тялото надолу, а това не води до напрежение, болка и изкривяване в гръбнака. Тази позиция е особено добра за кожата на лицето и шията, защото е щадяща към образуването на бръчки. Тя е добра и за гърдите, тъй като не ги притиска. Полезна е и за храносмилателната система, тъй като няма „сгъване“ на органи, което може да породи киселини в стомаха.

Най-големият недостатък на тази позиция обаче е, че тя може да причини хъркане. Ако сте предразположени към хъркане, е добре да я сменяте от време на време.

На една страна

Спането на една страна е най-популярният избор сред хората. И за тази позиция обаче има и „за“, и „против“. Главната полза е, че това положение подобрява циркулацията и храносмилателната функция на стомашно-чревния тракт, както и намалява хъркането. Спането на една страна е особено подходящо за бременни жени.

Главният недостатък на спането в тази поза е, че теглото на тялото не се разпределя равномерно. Това може да доведе до болки в кръста, раменете, ръцете и краката. Като добавка – при тази поза се създават предпоставки за образуване на бръчки и едностранно притискане на гръдния кош.

По корем 

Спането по корем е любимо на много хора. Тази поза помага срещу хъркането и като цяло е добра за дишането, защото не задържа секрет в задната част на носната кухина, както и в дробовете. Това е особено важно, когато имате заболяване, свързано с дихателния тракт.

За съжаление обаче и тази поза може да доведе до болки и напрежение в кръста, врата или гръбначния стълб. Когато спите по корем, главата е извита на една страна, а това създава напрежение във вратните мускули. Като допълнение – това е позата, която създава най-много предпоставки за образуването на бръчки по лицето и шията.

Разбира се, малцина са тези, които могат да контролират позата за сън през цялата нощ. Но всички можем да спазваме едно важно правило – да не спим в една и съща поза от лягането до ставането. „Добре е да променяте позицията“, казва д-р Андрю Банг от клиниката в Клинвланд.

  • Коя е любимата ви поза за сън?

    sleeping woman
    • По гръб
    • По корем
    • На една страна

КАКВО МИСЛИШ?

1 Глас
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Всичко, което трябва да знаем за целулита

17 необичайни приложения на дезинфектанта за ръце