in

ЛюбовЛюбов

Палео срещу Кето: коe да изберем?

Напоследък хората все по-често се замислят какво да направят, за да започнат да живеят по-здравословно. Диетите и хранителните режими обикновено са първата стъпка към промяната на начина на живот. Всички сме чували за кето, фастинг, палео, суровоядство, веганство, вегетарианство и т.н. и т.н. Най-важното условие, ако ще следвате режим на хранене, е да сте сигурни, че е подходящ за вас. Ще разгледаме по-подробно две от най-популярните диети- кето и палео.

 

Палео диета

Палео диетата е хранителен режим, при който хранителните навици се доближават максимално до хранителните навици на хората от палеолитната ера. Именно от там произлиза името „палео“ . При следване на палео диетата се консумира месо, риба, зеленчуци, плодове, ядки и семена. Храни, които в миналото са се набавяли чрез ловуване и случайно намиране. Палео диетата ограничава консумацията на храни, които са се появи след появата на фермерството и земеделието – млечни продукти, зърнени храни и бобови храни.

Идеята на палео диетата е хората да се върнат към навиците на предците си, тъй като се смята, че човешкото тяло не понася добре „модерните“ храни, като млечни продукти, зърнени и бобови култури и консумацията им води до сърдечни заболявания, затлъстявания и диабет.

Също така, в резултат на следването на тази диета може да се поддържа здравословно тегло или да се свалят излишни килограми.

При палето диетата се консумират: плодове, зеленчуци, ядки и семена, месо (за предпочитане диво или птиче), риба (богата на омега-3, като сьомга, скумрия и риба тон), растителни мазнини, като зехтин и кокосово масло.

Какво трябва да се избягва: зърнени храни (овес, пшеница, ечемик), бобови (грах, леща, боб), млечни продукти, рафинирана захар, сол, картофи.

Очаквани резултати: загуба на тегло, подобрена толерантност към глюкоза, нормализиране на кръвното налягане и други.

 

Кето диета

Кето диетата или нисковъглехидратната диета представлява режим на хранене, при който по-голямата част от калориите идват от протеини и мазнини и много малка част – от въглехидрати.

Когато консумирате по-малко от 50 грама въглехидрати на ден, тялото ви „няма гориво“ и започва да използва мазнините за енергия, което от своя страна води до отслабване.

Важно е да отбележим, че основната цел на кето диетата е загуба на излишните килограми, а не ползи за здравето.

Типично за кето диетата е, че през първите 3-6 месеца можете да свалите много повече килограми, отколкото с всяка друга диета.

При кето диетата се консумират предимно протеини и мазнини – ядки, семена, високомаслени сирена и млечни продукти, месо, яйца, риба и някои зеленчуци.

Какво трябва да се избягва: най-общо казано при кето диетата трябва да се избягват въглехидратите – хляб, паста, всякакви тестени изделия, сладкиши, плодове.

При кето диетата има много ограничения и хората обикновено не я следват дълго. Освен това често има странични ефекти, като лош дъх, замаяност, тахикардия и др.

Най-сигурният и най-лесният начин да влезете във форма и да водите здравословен начин на живот е да имате балансирана и разнообразна диета и да бъдете физически активни.

  • Спазвате ли диети?

    • Diet
      Да
      Diet
    • Не

КАКВО МИСЛИШ?

5 Гласове
Upvote Downvote

Вашият коментар

Avatar

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Принцът на Дубай – живот като на кино

Снимка: Сиела

„Дълбока вода“ от кралицата на криминалната литература Патриша Хайсмит