Всеки, който е търсил работа поне веднъж, знае, че за това са необходими много усилия. Колкото и знания и умения да имате, трябва да успеете да впечатлите бъдещия работодател, за да имате възможността да покажете какво знаете и можете.
Първата стъпка в процеса е създаването на убедителна автобиография. След това трябва да напишете качествено мотивационно писмо. За да постигнете това, трябва да направите задълбочено проучване на компанията. Да се запознаете с дейността много добре, както и да научите някои подробности за компанията, за да бъдете добре подготвени. По този начин кандидатурата ви ще бъде достатъчно убедителна.
Ако сте се справили с тези задачи, вероятно ще бъдете поканени на интервю. Но това в никакъв случай не означава, че не е нужно да положите още усилия. Отговорът, който ще изпратите на поканата е не по-малко важен от всичко изброено дотук.
Честа практика е да се изпраща покана за интервю по имейл, но дори да получите такава чрез телефонно обаждане, начинът, по който трявба да отговорите, е сходен.
Ето как правилно да отговорите на покана за интервю за работа, изпратена по имейл:
Отговорете незабавно
След като получите имейл с покана за интервю, добре е да отговорите в същия ден или най-късно в следващия работен ден. Това ще покаже на бъдещия ви работодател, че сте отговорна личност.
Ако сте кандидатствали за работа, следете електронната си поща всеки ден и винаги проверявайте папка „Спам“, тъй като често там попадат важни имейли. Имайте предвид, че ако отговорите на поканата за интервю след седмица, вероятно вече ще сте изпуснали възможността.
Основни правила, които да следвате
Има няколко основни правила, които е добре да следвате, когато отговаряте на имейл, с който ви канят на интервю за работа.
Бъдете любезни – В началото на имейла, благодарете на човека отсреща за интереса и изразете ентусиазъм за възможността, която ви се дава.
Не включвайте излишна информация – Идеята на този имейл не е да изтъкнете предимствата си и да посочите квалификациите си. Ще имате тази възможност на самото интервю.
Бъдете професионалисти – Избягвайте емотикони, жаргонни думи, съкращения и т.н. Този имейл трябва да бъде официален и използването на подобни неща ще създаде лошо впечатление.
Подходящо обръщение – В поздрава използвайте ‘г-н, г-жа, д-р’ и фамилията на човека, към когото се обръщате. Ако имате близки отношения с HR-а, можете да използвате и собственото име.
Корекции – Задължително прегледайте имейла за грешки преди да го изпратите. Допускането на правописни и граматически грешки е абсолютно недопустимо в подобна комуникация.
Адресиране на мейла – Винаги избирайте „Отговор до всички“, за да не изключите важен човек от комуникацията.
Потвърдете детайлите относно срещата
Ако работодателят е предложил дата и час за среща, които са удобни за вас, потвърдете датата, мястото и часа в отговора си. Ако предложеното време не е удобно за вас, дайте няколко опции и попитайте дали някоя от тези алтернативи е удобна за тях.
Ако срещата ще бъде онлайн, в Skype, Zoom, Teams, FaceTime или друга платформа, уточнете подробности като кой ще създаде срещата и какви приложения трябва да инсталирате предварително.
Включете информация за връзка с вас
Улеснете бъдещия си работодател, като добавите телефонния си номер и имейл адреса си в края на имейла. Ако подписът ви е по подразбиране и включва информация относно сегашната ви месторабота, изключете го и добавете само телефонен номер и имейл адрес.
Ако получите поканата за интервю по телефона, придържайте се към същите правила.
Вижте още:
-
Следвате ли тези правила, когато отговаряте на покана за интервю за работа?
-
Да
-
Не
-